زعفران گناباد در زمره میراث کشاورزی جهان قرار گرفت

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: استفاده از شیوه سنتی آبیاری با استفاده از قنات‌ باعث شد زعفران گناباد در زمره میراث کشاورزی جهان قرارگیرد.

ثبت جهانی زعفران گناباد در نظام فائوغلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،با ابراز خرسندی از ثبت جهانی زعفران گناباد در فائو گفت: با تلاش‌هایی که از سوی این اتحادیه در حال انجام است سعی می‌شود در تمامی مناطق خراسان، چه از نظر فیزیکی و منطقه ای، زعفران ایران شناسنامه دار شود که همین امر مطرح شدن زعفران ایران در بازار‌های بین المللی را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به  تلاش‌های صورت گرفته  برای اعتبار بخشیدن به زعفران ایران تصریح کرد: ایران به عنوان دومین تولید کننده زعفران ،باید به صورت برندی مطرح در بازار‌های بین المللی شناخته شود .
 
میری اظهار داشت :شناخته شدن زعفران ایران موجب می‌شود تا سود حاصل از فروش زعفران به جیب کشاورزان و تولیدکنندگان ایرانی برود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زعفران خراسان با بیان اینکه زعفران گناباد یکی ازمهم‌ترین محصولات شاخص جغرافیایی این منطقه محسوب می‌شود تصریح کرد: صنعت زعفران و بخش کشاورزی ایران به این ثبت جهانی افتخار می‌کند و باید به کشاورزی زعفران گناباد به عنوان منطقه‌ای که با بهره گیری از نظام کاشت از طریق قنات سبب این ثبت جهانی شده است، توجه ویژه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه شیوه‌ کشت زعفران در گناباد مبتنی بر شیوه سنتی است افزود: زعفران گناباد با بهره گیری از دانش بومی و محلی است وبه هیچ وجه از کشت‌های گلخانه‌ای استفاده نمی‌شود و همین علت سبب شده زعفران این منطقه در زمره بهترین‌ها با بهره گیری از استاندارد بالا به عنوان ثبت جهانی در فائو انتخاب شود.

انتهای پیام// ز. م
 

ایران به عنوان دومین تولید کننده زعفران در جهان محسوب می شود

 

 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.