از عمارت قجری تا تپه‌های مریخی/ آخر هفته دور دور کنید

در شروع فصل زمستان می‌توانید آخر هفته‌تان به تماشای «تونل نمکی» و تپه‌های سرخ مریخی بروید، درعمارتی قجری قدم بزنید یا در سفری علمی، آش خور شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانمان که با زمستان یکی می‌شود، سرما و کار و امتحان، کار‌های باقیمانده از فصل‌های گذشته، تب و تاب فرصت‌های پیش رو و عجله‌های بی‌دلیل تک به تک گریبان خیلی‌هایمان را می‌گیرد، آنقدر که گاهی یادمان می‌رود کی هفته‌ای گذشت و به آخرش رسید. اما این هفته هم سعی کنید اوقات خوبی را برای خود و عزیزانتان در تعطیلات آخر هفته رقم بزنید. در این بین، بسته پیشنهادی ما را هم از نظر بگذرانید شاید اوقاتتان را پربارتر کرد.
 
گردشگری از عمارت قجری تا تپه‌های مریخی
دعوتید به سفری علمی در «بدن انسان»

از روزمرگی تعطیلات خسته شده‌اید؟ می‌خواهید اتفاق و روایتی تکانتان دهد؟ خب تا پنجشنبه ۵ عصر فرصت دارید به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بروید و در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری به غرفه‌ای خاص سر بزنید.

این غرفه سامانه واقعیت مجازی آناتومی بدن را به نمایشگاه آورده. به این صورت که افراد یک گوشی و عینک خاص می‌زنند و می‌توانند تمام اعضای بدن را به صورت چند بعدی ببینند.

این سفر علمی نه با فکر و خیال و کارتون‌های ایام کودکی بلکه به مدد هوش و دانش محققان ایرانی با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل فراهم شده، پس تا دیر نشده به نمایشگاه بروید و معجزهٔ درونی اشرف مخلوقات را با گوشت و پوست خود حس کنید و بزرگی خدا را یاد.


در پناهگاه مشروطه‌خواهان هم‌قدم تاریخ شوید

شاید خیلی ساز دلتان با علم و تکنولوژی کوک نباشد وفقط مرور گذشته‌های دور و تماشای آثار و اتفاقاتش، آن هم در گوشه‌ای امن راضی‌تان کند، پس خود و هر اهل دل تاریخ‌دوستی را که می‌شناسید دعوت کنید به عمارت مسعودیه. این عمارت خوش بر و رو در خیابان اکباتان، ضلع جنوب غربی میدان بهارستان منتظر است تا به دیدنش بروید.

گردشگری از عمارت قجری تا تپه‌های مریخی
عمارت مسعودیه که از بنا‌های تاریخی به جا مانده از تهران قدیم دوره قاجار است هم معماری کم نظیری دارد هم تاریخ پربار و خاصی، به گونه‌ای که می‌گویند در طول نهضت مشروطه این عمارت به خاطر نزدیکی‌اش به میدان بهارستان و همینطور اختلافات بین ظل‌السلطان و مظفرالدین شاه، یکی از پایگاه‌های مشروطه‌خواهان و مخالفان محمدعلی شاه بوده است.

عمارت با ۴هزار مترمربع وسعت پیش روی شماست تا بیرونی و اندرونی‌اش را از نظر بگذرانید و عمارت‌های دیوان‌خانه، سفره‌خانه و حوض‌خانه، عمارت و حیاط سیدجوادی، عمارت حیاط مشیری، عمارت و حیاط خلوت، عمارت سردر پیاده‌رو، عمارت سر در کالسکه‌رو، باغ دیوان‌خانه و بنا‌های دوره پهلوی را یک به یک گز کنید، در کافهٔ دنج و رنگارنگش دمنوش‌های دلخواه میل کنید و از حضور در عمارتی قجری بدون تلخی آن دوران حظ ببرید.

این آخر هفته بانمک شوید!

اما ممکن است فکرتان بیشتر از سفر زمان، پی چیزی مملوس بگردد تا روز تعطیلتان از تکراری بودن خارج شود. در این مواقع طبیعت راهگشاست. شال و کلاه کنید که قرار است به منطقه‌ای کویری بروید؛ این بار، مقصد «تونل‌نمکی» گرمسار است.

گردشگری از عمارت قجری تا تپه‌های مریخی
اگر بلدراهی کاردرست همراه دارید با کفش و لباس مناسب تا گرمسار دو ساعت و نیم بیشتر راه نیست و بعد هم پیاد‌ه‌روی تا رسیدن به تپه‌های سرخ‌رنگ مریخی و بازدید از معدن و تونل نمکی.

اگر مستقل به بازدید می‌روید گفتن ندارد که کسب مجوز فراموشتان نشود. اما اگر تجربه سفر‌های انفرادی این مدلی را ندارید، کافی است به اندازه چشم‌پوشی کردن از صرف غذا در یک رستوران پول صرف کنید تا تور طبیعت‌گردی مناسبی را پیدا کنید که شما و خانواده یا دوستانتان را در این سفر صحیح و سالم همراهی کنند.

بازدید از عارضه‌های طبیعی تپه نمکی، بافت قدیمی روستای پاده (قلعه، حمام و یخدان)، حس فوق‌العاده غارنوردی و انعکاس درخشندگی بلور‌های نمکی که از سقف به شما زل زده‌اند همه و همه طعم آخر هفته‌ای بانمک را به شما خواهد چشاند.

دایرکت ندهید، واقعی دورهم باشید!

اما هیچ جا خانه خود آدم نمی‌شود، این جمله را وقتی دورهایمان را زدیم و تمام شد، بی‌شک خیلی‌هایمان به زبان می‌آوریم. البته گرفتاری درس و کتاب و حساب این روز‌ها بزرگ و کوچک نمی‌شناسد، ولی اگر خانواده و دوستان یک جا جمع شدید قدری از آن را بیشتر قدر بدانید، گرداگرد بنشینید و بگویید و بشنوید. انگار کنید که استوری اینستاست منتها داستان‌های اطرافیان‌تان. یک کار بسیار ساده که قطعاً روحیه و نگاهتان را تغییر خواهد داد. آن وقت است که می‌توانید دایره‌های دورهمی‌تان را گاهی به دایرکت دادن ترجیح دهید و قدر آدم‌هایی که شاید فردا نباشند را همین امروز بدانید.

گردشگری از عمارت قجری تا تپه‌های مریخی
هم آشپز شوید و هم آش خور

این روز‌ها که زمستان با تمام قدرت قصد ابراز وجود دارد و قرار است برف و باران و سرما را یکجا برایتان هدیه بیاورد، چه خوب می‌شود به جای خیلی از خوراکی‌های غیرمفید، با همکاری همدیگر آشی پر و پیمان باربگذارید و گرمای مهمانی‌تان را با همکاری و قسمت کردن کار‌ها بیشتر کنید، به ویژه اینکه آش خوردن در زمستان طعم دیگری دارد.

گردشگری از عمارت قجری تا تپه‌های مریخی
البته اگر شرایط فراهم نیست، آقایان جمع زحمت کشیده و از آش‌فروشی درست و درمان، سفارش آش دهند که آش خوری به هر قسم و شکل خاطره ایست و قصه‌ای، که باید بود و تجربه کرد تا فهم شود.

آخر این هفته هم با کم و زیاد، خبر‌های خوب و بد، اتفاقات به وقوع پیوسته و در حال وقوع کم کم تمام می‌شود و چیزی که این روز‌ها بیشتر و بیشتر روزگار به ما گوشزد می‌کند، گذشت زمان است.

زندگی‌تان سرشار از سلامتی و امید
 
منبع : فارس

انتهای پیام/
 
گردشگری از عمارت قجری تا تپه‌های مریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار