مقام صهیونیست: اسرائیل اجازه نمی‌دهد فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل درآید

نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد تل‌آویو با همکاری آمریکا اجازه نمی‌دهد طرح عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تصویب شود.

اسرائیل اجازه نمی‌دهد فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل در آیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل می‌گوید با همکاری آمریکا مانع تصویب طرح عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خواهد شد.

ریاض مالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه گذشته اعلام کرد ماه آینده درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را تحویل شورای امنیت خواهد داد.

دنی دانون، سفیر و نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «ما آماده می‌شویم تا این طرح را متوقف کنیم. فلسطینی‌ها به تروریست‌ها پول می‌دهند و آنها را به خشونت تشویق می‌‎کنند و همزمان به دنبال عضویت در سازمان ملل نیز هستند».

طبق قوانین جاری سازمان مل درخواست عضویت کامل یک کشور در این سازمان بین‌المللی باید به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل برسد، اما پیش از آن باید این درخواست در شورای امنیت طرح و تصویب شود. بنابراین دست‌کم 9 عضو از 15 عضو شورای امنیت باید با این درخواست فلسطینی‌ها موافقت کنند یا اینکه با وتوی هیچ کدام از 5 عضو دائم شورای امنیت یعنی انگلیس، فرانسه، چین، روسیه، و آمریکا مواجه نشود.

وب‌سایت «نیوز24» به نقل از دیپلماتهای مستقر در سازمان ملل گزارش داد که هر گونه  اقدامی از سوی فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل با وتوی آمریکا در شورای امنیت این سازمان روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار