صادقی مطرح کرد؛

عملکرد بانک‌ها در تحقق پروژه رونق تولید قابل قبول نیست

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: عملکرد بانک‌ها در تحقق پروژه رونق تولید قابل قبول نیست، چراکه واحدها عمدتاً دارای بدهی موقت هستند که باید پرداخت شود.

عملکرد بانک‌ها در تحقق پروژه رونق تولید قابل قبول نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یداله صادقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز (یکشنبه 9 دی ماه) برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت پروژه‌های بخش صنعت نامناسب است، اظهار کرد: بخش صنعت این روزها حال خوشی ندارد و اگر با این وضعیت پیش رویم‌، پروژه‌های صنعتی با اینکه حیاتی هستند به نتیجه نخواهند رسید.

وی در رابطه با تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام افزود:  263 طرح پیش‌بینی شد که تنها 76 طرح محقق شده است و دلایل نیمه تمام ماندن طرح‌ها تغییر ناگهانی نرخ ارز و محدودیت‌های تخصیص‌ آن در این واحدها‌ و همچنین گران شدن ماشین‌ آلات و نقل و انتقالات ارزی بوده است.

صادقی با بیان اینکه باید پروژه‌های تولیدی و واحدهایی‌ که مشکل‌دار هستند، تعیین تکلیف شوند، گفت: متأسفانه منابع صنعت بانک‌محور شده‌اند.

وی ادامه داد: با مطرح شدن طرح رونق تولید در سال 94، امیدوار شدیم که در سال نخست در این زمینه شرایط خوبی فراهم شود، اما در سال‌های 95 و 96 و اوایل سال جاری وضعیت صنعت وخیم شد و تنها 120 تولید کننده استان در سامانه ثبت نام کردند که 55 مورد به دلیل تکمیل مدارک به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: عملکرد بانک‌ها در پروژه رونق تولید قابل قبول نیست، چراکه واحدها عمدتاً دارای بدهی موقت هستند که باید بدهی آن‌ها پرداخت شود که در ستاد تسهیل پرداخت 5 درصد معوقات‌ در نظر گرفته شد، اما تنها 20 درصد بدهی را بانک مرکزی پرداخت کرده است.

صادقی افزود: نحوه عملکرد بانک‌ها سدی محکم در برابر اشخاصی است که می‌خواهند وام بگیرند، ضمن اینکه مشکل صدور دسته چک و سفته از سوی بانک مرکزی این شرایط را بدتر کرده است.

وی ادامه داد: باید برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی بازسازی و نوسازی شوند و حدود 479 واحد صنعتی نیز برای بازسازی و نوسازی پیش‌بینی شده که تاکنون‌ 96 مورد آن بازسازی شده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در رابطه با افزایش صادرات نیز مقرر شده بود که هر سال حدود 15 درصد افزایش صادرات داشته باشیم که از 11 میلیارد دلار در نظر گرفته شده در 8 ماهه سال جاری، بیش از 7 میلیارد دلار آن محقق شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار