رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خبر داد

ایجاد ۱۱۲هزار شغل از طریق تسهیلات در استان تهران

ترکی گفت: در سال جاری از طریق تسهیلات تبصره ١٨ قانون بودجه، حدود ١١٢ هزار شغل در استان تهران ایجاد شد.

ایجاد ۱۱۲هزار شغل از طریق تسهیلات در استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه اقتصاد مقاومتی که امروز (یکشنبه نهم دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: براساس تفاهم نامه‌ای که میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد، باید حدود ۳ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان در قالب اقتصاد مقاومی به اشتغالزایی اختصاص یابد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از سال 94، برای نخستین بار پایانه صادرات گل و گیاه را که یک میلیارد و 500 میلیون گل شاخه بریده در آن تولید می‌شود را در استان تهران راه‌اندازی کردیم که باید زمینه توزیع و صادرات محصولات آن فراهم شود.

ترکی گفت: فاز اول پایانه صادرات گل و گیاه در شهرستان اسلامشهر راه اندازی شد و تا پایان سال ٩٨ به طور اصولی تکمیل خواهد شد.

وی افزود: در جلسه امروز مصوب شد که مسئولان ذی‌ربط برای احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی پیگیری‌های لازم را هرچه سریع‌تر انجام دهند و با توجه به ظرفیت‌های تولید در شهرستان‌های جنوبی استان تهران جانمایی این پایانه‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: در بخش میراث فرهنگی و گردشگری در گذشته حدود 30 نقطه در استان تهران جانمایی شده بود که 7 مورد آن در حوزه شمیرانات قرار داشت و با بررسی‌های صورت گرفته 3 پروژه در زمینه گردشگری و توسعه روستایی در قالب بوم گردی تعریف شده است که می‌تواند زمینه توسعه روستایی را فراهم کند.

ترکی گفت: در حوزه گردشگری و تفریحی می‌توان در قالب ورزش جوانان با توجه به ظرفیت موجود در شمیرانات و پیست‌های اسکی و مجموعه‌های ورزشی واقع در این منطقه اقدامات مناسبی را انجام داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تاکید کرد: در سال جاری از طریق تسهیلات تبصره ١٨ قانون بودجه، حدود ١١٢ هزار شغل در استان تهران ایجاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار