فورتنایت به تعداد ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه دست یافت

بازی فورتنایت توانست با الگوبرداری از PUBG و اصلاحاتی زیرکانه به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ تبدیل شود.

فورتنایت به تعداد ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه دست یافتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که متوجه می‌شویم بازی Fortnite بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، سخت است تا باور کنیم این بازی شروع بسیار بدی را تجربه کرد. این عنوان در ابتدا قرار بود به صورت بازیکن در برابر محیط ساخته شود و سازنده آن Tim Sweeney از استودیو Epic Games در سال ۲۰۱۵ آن را چیزی میان Minecraft و Left 4 Dead می‌پنداشت.

بعد از آن بازی PUBG (PlayerUnknown’s Battlegrounds) در سبک بقا با درخشش فراوانی همراه شد و Epic Games با استفاده از ایده این بازی، شروع به کار کرد. با انجام اصلاحاتی در فورتنایت، تکنیک کمتری در بازی درگیر است و قابلیت دسترسی آن بیشتر است. همچنین در حالی که PUBG در بخش battle royale رشد کافی را نداشت جنگ را در این حالت از بازی به فورتنایت (با بخش battle royale بزرگ‌تر وجذاب‌تر) باخت. در واقع فورتنایت از غفلت پابجی استفاده کرد و سریعا نقاط ضعف بازی را برطرف کرد.

دستاورد حقیقی فروتنایت، زیرکی آن است. Epic Games به نحوی بازی را بازنویسی کرد تا علاوه بر جذابیت‌های اکشن و مبارزه‌ای، آنلاین بودن، اشتراک گذاری و ارتباط با دوستانتان نیز در بازی دلپذیر باشد. به همین دلیل این بازی توانست تاثیرات مثبت چشمگیری در شبکه خود داشته باشد. دوستان همواره یکدیگر را به بازی دعوت می‌کنند و در کنار هم یک بازی رقابتی و جذاب را تجربه می‌کنند. در واقع این بازی به سبک یک شبکه اجتماعی اعتیادآور است، حتی اگر از بازی خوشتان نیاید، حضور دوستانتان شما را مجبور می‌کند که عضوی از این بازی باشید.

فورتنایت به تعداد ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه دست یافت

اما مهم‌تر از همه فورتنایت سعی می‌کند جذاب و لذت بخش باقی بماند، شما می‌توانید در فورتنایت به قهرمان بازی تبدیل شوید یا صرفا با دوستانتان برای تفریح و خنده تیم تشکیل دهید. هرچند فورتنایت بیشتر توسط نوجوانان بازی می‌شود، اما بزرگسالان نیز در امان نیستند. بار‌ها با گروهی (از بزرگسالان) مواجه شدیم که مشغول زندگی خود هستند و زمان زیادی برای گفتگو ندارند، اما همین بازی بهانه‌ای می‌شود تا دقایقی کنار هم تفریح کنند و میان مراحل آن در مورد مسائل مختلف به گفتگو بپردازند.

یکی از کاربران در شبکه اجتماعی خود گفته بود که طی انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در پاییز، بار‌ها با افراد تصادفی، در بازی تیمی را تشکیل دادند و در حین بازی نیز به گفتگو میان مسائل سیاسی و اقتصادی می‌پرداختند، همین ویژگی است که فورتنایت را به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال تبدیل کرده است، ویژگی که فورتنایت را فراتر از یک بازی ویدئویی تبدیل می‌کند.


بیشتر بخوانید: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موبایل به دنبال معرفی فناوری 5G طی دو ماه آینده


انتهای پیام/

۲۰۰ میلیون کاربر برای بازی فورتنایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پابجی موبایل
۱۵:۳۳ ۱۴ دی ۱۳۹۷
نه خیر
پابجی موبایل خیلی بهتر از فورتنایت هست
هر کی هم خواست پابجی موبایل رو تست کنه
پابجی موبایل خیلی بهتر و جذاب تر از فورتنایت هست. من پابجی رو خیلی دوست دارم
اصلا به فورتنایت توجه هم نمیکنم
آخرین اخبار