پدر اینترنت نوین در سن ۸۱ سالگی درگذشت

لری رابرتز، مدیر برنامه آرپانت و معمار اینترنت، ۲۶ دسامبر در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

پدر اینترنت پیشرو در سن ۸۱ سالگی درگذشتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنتی که امروز از آن استفاده می‌کنیم را مدیون فردی به نام لارنس رابرتز هستیم. این فرد که به لری رابرتز نیز شهرت داشت از اولین طراحان اینترنت بود. وی مدیر برنامه آرپانت (ARPAnet) بود و او را با عنوان پدر اینترنت پیشرو نیز می‌شناسند. لری رابرتز، ۲۶ دسامبر در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

درست است که او به اندازه افراد دیگر این شناخته‌شده در عرصه اینترنت بین عموم مردم شناخته شده نیست اما تصمیمات و طراحی‌های او در اینترنتی که ما امروز از آن استفاده می‌کنیم، بسیار تاثیرگذار بود. رابرتز پس از آنکه یک مقاله درباره مفهوم شبکه بین کامپیوتری در دهه ۱۹۶۰ خواند، به توسعه ایده ایجاد شبکه «رایانه به رایانه» علاقه‌مند شد و این مقاله زندگی او و آینده اینترنت را تغییر داد.

شیوه انتخاب شدن رابرتز برای کار در دفتر تکنیک‌های پردازش اطلاعات "آرپا" (ARPA) هم جالب است. او زمانی که رئیس این دفتر، رابرت تیلور، به کسی نیاز داشت که بین کامپیوتر‌های دفتر ارتباط برقرار کند، به عنوان معمار اصلی در این مکان استخدام شد. البته رابرتز در ابتدا این کار را به طور کامل درک نکرده بود اما پس از مدتی با یک پیشنهاد از سوی وزلی کلارک مواجه شد. وزلی کلارک پیشنهاد تکیه بر کامپیوتر‌های کوچک برای مدیریت شبکه را به او داد. رابرتز توانست برنامه «آرپانت» را با موفقیت به پایان برساند و نتیجه موفقیت او در این زمینه، ابداع یک فناوری جدید به نام packet switching بود که تحول بزرگی در کنترل ترافیک ایجاد کرد.

بعد‌ها رابرتز پس از خروج آرپا، شرکت خود به نام تله‌نت را تأسیس کرد. او در این شرکت فناوری که در آرپا ابداع کرده بود، بهبود بخشید. ممکن است بسیاری این فرد را حتی پس از مرگ او نشناسند اما تاثیری که رابرتز بر اینترنت عصر ما گذاشته، غیرقابل انکار است.


بیشتر بخوانید: عکس‌های بهترین میان‌رده شیائومی، در TENAA منتشر شد +تصاویر 


انتهای پیام/

لری رابرتز در سن ۸۱ سالگی درگذشت

برچسب ها: فناوری ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.