روش عجیب مردان آفریقایی برای مهاجرت غیرقانونی به اروپا +فیلم

مردان آفریقایی با روشی عجیب قصد مهاجرت به اروپا را داشتند که توسط مأمورین اداره مهاجرت دستگیر شدند.

روش عجیب مردان آفریقایی برای مهاجرت غیرقانونی به اروپا +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مأموران پلیس مرزی اسپانیا دو مرد آفریقایی را که با انتخاب روشی بسیار عجیب قصد عبور از مرز و ورود به خاک اروپا داشتند را بازداشت کردند.

به گفته رسانه‌های اسپانیایی این اولین باری است که قاچاقیان انسان برای رد کردن مهاجران غیرقانونی از این روش استفاده می‌کنند. انتشار خبر کشف مهاجران غیرقانونی در محلی غیرقابل باور موجب گسترش موج نگرانی در بین مردم و مسئولان رسیدگی به عبور پناه‌جویان شد. یکی از اعضای سازمان امور پناه‌جویان اروپا گفت: عدم وجود امنیت، فقر و بیکاری از مهمترین دلایل مهاجرت غیرقانونی است و موضوعی که بیش از هر چیز موجب نگرانی سازمان‌های حقوق بشری شده، انتخاب روش‌های سخت و مرگبار برای مهاجرت به اروپا است.

با بدتر شدن اوضاع اقتصادی و امنیتی در جهان هر ساله تعداد زیادی از مردم کشور‌های فقیر به امید زندگی بهتر به کشورهای توسعه‌یافته سفر می‌کنند. در این میان سودجویانی که با استفاده از سادگی و ناچاری پناه‌جویان اقدام به دریافت مبالغ سنگین برای انتقال آن‌ها به محل‌هایی نامشخص می‌کنند، بیش از هر کس سود می‌کنند.

در این حادثه مأموران پلیس مرزی با شک کردن به خودرویی با محموله‌ای مشکوک روی سقفش، اقدام به توقف و بازرسی خودرو و محموله می‌کنند. آن‌ها پس از بازرسی اشیاء بسته شده روی سقف خودرو، با صحنه‌ای عجیب و نادر مواجه شدند. انتشار ویدئوی این اتفاق در فضای مجازی باعث واکنش صدها هزار نفر شد و در زمان بسیار کوتاهی تعداد زیادی کاربر از سراسر جهان از این ویدئو دیدن کردند.

سناتور باسک عضو هیئت رسیدگی به امور پناه‌جویان اسپانیا با ابراز تأسف از این واقعه گفت: تا زمانی که راه درست و قانونی برای درخواست پناهندگی وجود نداشته باشد، ما شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود. پلیس مرزی اسپانیا اعلام کرد راننده خودرو مذکور پیش از رسیدن مأموران جهت بازرسی خودرو، به سمت مراکش فرار کرد.

این روزها اسپانیا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی با بحران ورود غیرقانونی مهاجران به ویژه از کشورهای آفریقایی مواجه است. بسیاری از این مهاجران با عبور از مناطق پرخطر لیبی و مراکش با روش‌های گوناگون برای ورود به اروپا تلاش می‌کنند.

در ادامه فیلم این حادثه را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: وقتی قاچاقچیان انسان از کسادی بازار کارشان گلایه دارند! +فیلم


انتهای پیام/

اتفاقی عجیب که مأموران پلیس مرزی با آن مواجه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار