من انقلابیم؛

صدری‌نیا: اگر روایات راست خود از وقایع را ارائه ندهیم، دشمن دروغ‌های خودش را به خورد ما می‌دهد

سید محمدعلی صدری‌نیا فعال‌ فضای مجازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح وضعیت فعلی نیروهای انقلابی در فضای مجازی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انقلاب شکوهمند اسلامی علی‌رغم تمامی دشمنی‌ها و عنادورزی‌های مستکبران جهان، با طی نمودن پله‌های پیشرفت در آستانه‌ی چهل سالگی خود قرار دارد؛ مسیر پر فراز و نشیبی که دائم  در معرض حملات همه جانبه دشمنان بود؛ برای ذکر چند نمونه از آن می‌توان به اقدام ضدانقلاب در قضیه‌ی کودتای نوژه که برای ساقط کردن انقلاب اسلامی کلید زده شد و هجوم رژیم بعث به کشورمان گرفته تا اقدامات تروریستی گروهک منافقین و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و ترور دانشمندان هسته‌ای در همین سالیان اخیر اشاره کرد.

اما در این میان این نظام جمهوری اسلامی بود که با مهر بطلان کوبیدن بر تمامی اهداف شوم ضدانقلاب و دشمنان، در مسیر پیشرفت گام برداشت؛ پیشرفت‌‌هایی در حوزه‌های مختلف که بر هیچ کس و حتی دشمنان ما پوشیده نیست. همانگونه که بارها و بارها اذعان دشمنان و رسانه‌های غربی به پیشرفت‌های کشورمان در حوزه‌های دفاعی و موشکی و هسته‌ای و علمی و نانوتکنولوژی و ... را دیده‌ایم.

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد با برخی از افراد و چهره‌های مطرح انقلابی کشورمان در دنیای مجازی به گفتگو بنشیند؛ در همین راستا با سید محمدعلی صدری‌نیا فعال فضای مجازی و فعال رسانه‌ای گفتگویی داشتیم که در ادامه متن این گفتگو را می‌خوانید.

صدری نیا///////

همانطور که مطلع هستید انقلاب شکوهمند اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد خودش قرار دارد؛ علت و چرایی اصلی دلبستگی شما به انقلاب را چیست؟

به نظر بنده هرکسی که اندک با فضای سیاسی سال‌های قبل از انقلاب و رژیم‌های قبل از انقلاب آشنایی داشته باشد و ایران برایش مهم‌ باشد، دلبسته‌ به انقلاب است، یعنی اگر از هر نظری مانند پیشرفت، آزادی و استقلال کشور بخواهیم مقایسه کنیم، فضای پس از انقلاب با فضای قبل از انقلاب، قابل قیاس نیست.

حالا ممکن است مشکلاتی در کشور باشد که هست ولی خود جنس این مشکلات و مطالبات و جنس نقدهایی که مردم دارند با جنس مطالباتی که ۵۰ سال پیش مردم از نظام حاکمیتی خودشان داشتند، بسیار تفاوت دارد که نشان می‌دهد ما به میزان زیادی رشد و پیشرفت داشته‌ایم و سطح مطالبات مردم عوض شده و جنس جدیدی به خود گرفته است.

در فضای قبل از انقلاب اقشار مردم عادی امکان تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اینکه خودشان بخشی از مسئولان باشند، اصلاً فراهم نبود اما بعد از انقلاب اسلامی در رده‌های مختلف مسئولیت، مردم آمده‌اند و در اداره‌ جامعه سهم گرفته‌اند؛ شما هر جا را که نگاه می‌کنید از مسئولان پایین‌دستی گرفته تا بالادستی متوجه می‌شوید که جنس آدم‌هایی که آمده‌اند همه از بدنه مردم بوده‌اند.

مثلا اگر به دوران اوایل انقلاب نگاه کنیم، شهید رجایی در برهه‌ای از زندگی خود دست‌فروشی را تجربه کرده بود و توانست رئیس جمهور شود و همچنین تا همین سال‌های اخیر که مثلا یک رفتگر توانست عضو شورای شهرشان شود یا اتفاقاتی از این دست در سطح نمایندگان مجلس و... وجود دارد. البته این صحبت‌های بنده بدین معنا نیست که لزوما همه‌ی مسئولان ما پاکدست و خوب هستند، ما مسئول غیرپاکدست و غیرمردمی هم داریم؛ البته باید با این دست مسئولان برخورد شود و جامعه آنقدر جلو رود که اصلاً از این دست افراد در بین مدیران کشور نداشته باشیم؛ البته تا اینجای مسیر که آمده‌ایم، به برکت انقلاب بوده و سر این موضوع که فلان مسئول چرا روحیه غیرمردمی دارد، دعوا داریم به این خاطر است که می‌گوییم ما انقلاب کردیم که این دست افراد در بدنه مدیریتی نباشند، چون اگر کسی با چنین روحیه‌ای در بین مدیران باشد، می‌گوییم دارای روحیه‌ی قبل انقلابی است و وقتی مسئولی را می‌بینیم که رفتار متکبرانه‌ای با مردم دارد، این روحیه‌ سریعاً ما را به یاد دوران قبل از انقلاب می‌اندازد و به همین خاطر، این نکته به اصطلاح تو ذوق می‌زند و ما می‌فهمیم این فرد، فردی انقلابی نیست و باید در همان فضای رژیم پهلوی مسئول می‌شد. پس اینکه مردم ما منتقد جدی به این دسته از مسئولان هستند، به خاطر همان روحیه‌ای است که انقلاب برای مردم ما به ارمغان آورد و همه این‌هاست که سبب دلبستگی ما به انقلاب می‌شود.

به نظر شما بهترین روش برای اقناع نسل جوان در راستای قرار گرفتن در زمره‌ی انقلابیون حاضر در فضای مجازی چیست؟

به نظر بنده مسئله‌ای که شاید خیلی از چهره‌ها و دستگاه‌های ما نسبت به آن غافل باشند، شناخت زبان جوان و شناخت زبان مردم است چرا که باید با زبان خود مردم و نسل جوان با آنان صحبت کرد؛ مسئول امروز ما غیر از اینکه باید در برخی حوزه‌ها همچون حوزه مسئولیت خودش، نسبت به سلامت نفسش، نسبت به ایمانش و... تخصص و آگاهی داشته باشد، در کنار این مسائل باید زبان رسانه را بداند و از رسانه برای ارتباط‌گیری هرچه بهتر با نسل جوان استفاده کند. خیلی وقت‌ها بسیاری از مشکلاتی که مسئولان ما دارند این است که یک حرفی می‌زنند و جامعه طور دیگری از آن برداشت می‌کند و بازخورد‌های منفی‌ای به وجود می‌آید؛ علت این موضوع آن است که برخی مدیران ما زبان رسانه را بلد نیستند؛ پس باید مسئولان مختلف ما به زبان رسانه مسلط شوند و بتوانند به زبان جامعه صحبت بکنند. نکته بعدی این است که مسئولان سعی کنند از شعار عبور کنند و برای اقناع جامعه صحبت کنند. خیلی مواقع دیده‌ایم برخی دستگاه‌ها بنر‌های شعاری در موضوعات مختلف می‌زنند؛ به طور مثال وقتی می‌خواهند در خصوص تولیدملی صحبت کنند، به صورت بزرگ جمله‌ی تولید ملی خوب است را می‌نویسند که این یک جمله شعاری و خیلی کلی است؛ در صورتی که به جای این قبیل جملات شعاری باید به این فکر کرد چگونه این خوب بودن تولید ملی را به جامعه منتقل کرد. این خواسته که از شعار فاصله بگیریم و بتوانیم جامعه را اقناع کنیم، تحقق نمی‌یابد مگر آنکه آن دستگاه یا مسئول زبان رسانه را بداند و به اصطلاح رسانه‌فهم باشد.

شما به عنوان یک فعال فضای مجازی و رسانه‌ای انقلابی، مهمترین دستاورد جبهه انقلاب در عرصه مجازی را چه می‌دانید؟

فضای مجازی یک اتفاقی را رقم‌می‌زند و آن برداشتن خیلی از دیوار‌هایی است که بین افراد وجود دارد؛ فضای مجازی خیلی از مرز‌ها و دیوارهایی که بین افراد برای گفتگو کردن و انتقال پیام به یکدیگر بود را برداشت. مثلا اگر شما بخواهید در داخل کشور یک پیامی را به سرتاسر کشور و یا یک فرد مشخصی در دل یک روستا یا شهر ارسال کنید، فضای مجازی این امکان را هم‌اکنون به راحتی فراهم کرده‌است؛ همچنین اگر می‌خواهید پیام انقلاب و حرف‌های آن را به گوش مردم منطقه و جهان برسانید و یا در برابر هجمه‌ها و شبهاتی که علیه انقلاب در جهان مطرح است پاسخ ارائه دهید، با استفاده از فضای مجازی می‌توان این کار را انجام داد؛ به نظر من با وجود اقدامات مثبت و کارهای صورت گرفته ولی ما هنوز آنطور که باید و شاید از ظرفیت این فضا بهره کافی نگرفته‌ایم. البته این مسئله متاسفانه ناشی از دید برخی افرادی بوده که به فضای مجازی صرفا نگاه تهدیدمحور داشته‌اند؛ البته نگاه تهدیدمحور آنان دقیق نبوده بلکه نگاه تهدیدمحور عقب مانده بوده است؛ برخی مدیران هستند که متاسفانه هیچ آشناییتی با فضای مجازی ندارند یعنی به طور مثال یک مسئولی نه تا به حال یک صفحه اینستاگرام داشته، نه یک ایمیل برای خود ساخته و نه به سایت‌های مختلف مراجعه داشته بلکه صرفا گزارش‌هایی که برایش آماده می شده را مشاهده می‌کرده است و آنقدر از این فضا دور بوده که هیچ شناختی از فضای مجازی نداشته است و به همین خاطر معمولا اگر حتی یک فضای آسیب‌زایی‌ هم در فضای مجازی به وجود آمده، این فرد جزو آخرین نفراتی بوده که مطلع شده است؛ مثلا پس از آنکه ۴۰ میلیون نفر از مردم در یک شبکه اجتماعی عضو شده اند این فرد به عنوان آخرین افراد به عضویت این شبکه درآمده و متوجه تهدیدات آن شده در صورتی که اگر در همان یکی دوماه نخست وارد این‌فضا می‌شد به دنبال راه حل می‌رفت و به فکر مدیریت این فضا میفتاد، ولی متاسفانه می‌بینیم این فرد با نگاه تهدیدمحور عقب مانده با این مساله برخورد می‌کند و به طور مثال تصمیم به فیلترینگ می‌گیرد که در آن هنگام اثرات منفی فیلترینگ به مراتب ممکن است از سودهایش بیشتر شود. اگر این دست از نگاه‌ها وجود نداشته باشد خیلی بیشتر کمک خواهد کرد به اینکه ما دقیق و درست در فضای‌مجازی به جلو برویم؛  اگر هم می‌خواهیم با یک شبکه اجتماعی برخورد شود در نقطه درست و زمان درستش اقدام شود و یا اگر قرار است برنامه‌‌ریزی‌ای در حوزه فضای مجازی انجام بگیرد با دقت و در زمان درست انجام بگیرد. اگر این اتفاقات رقم‌ بخورد می‌توان از ظرفیت مجازی برای بیان اهداف استفاده کرد.

بزرگترین خلاء بین نیروهای انقلابی حاضر در فضای توئیتر و اینستاگرام را چه می‌دانید؟

اگر بخواهیم در بین تمامی اقدامات و کارهای مثبتی که چهره‌ها و جوان‌های انقلابی در فضای مجازی در جهت معرفی پیام انقلاب و استفاده از ظرفیت توئیتر و اینستاگرام برای معرفی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی انجام می‌دهند، خلاءای را در این میان بگوییم می‌توان به عدم وجود یک فرماندهی در فضای‌مجازی اشاره کرد.

ببینید باید دید چه اتفاقی میفتد که صحبت از آتش به اختیاری به میان می‌آید؟ وقتی این صحبت می‌شود که یک خلاء فرماندهی و حضور افرادی از جنس فرماندهی که بتوانند در این فضا موثر باشند را در این فضا احساس کنیم. وقتی این نبود فرماندهی وجود دارد این مساله مطرح می‌شود که خب هر کس با توجه به توان خودش در برابر هجمه‌هایی که از داخل و بیرون به انقلاب وارد می‌شود و شبهاتی که علیه انقلاب اسلامی تولید می‌شود بایستد و مقابله کند و به دفع شبهات بپردازد و این خلاء فرماندهی باعث می‌شود تا برخی مواقع افرادی که در حال فعالیت در فضای مجازی هستند بعضا دچار عدم یکپارچگی و موازی‌کاری شوند؛ همچنین ممکن است دیگر تجمیع ظرفیت‌ها وجود نداشته باشد و همین مسایل در نهایت باعث می‌شود تا انرژی‌های موجود به طور دقیق استفاده نشود.

طی سالیان اخیر، دشمنان نظام تا جایی که توانسته‌اند به مقابله با نظام پرداخته‌اند؛ از تحریف شخصیت امام(ره) گرفته تا عوض کردن جای شهید و جلاد در قضایای سال۶۷؛ در این بین نسل جوان ممکن است دچار گمراهی شود؛ بنظرتان بهترین راه مقابله با دشمنان اینچنینی چیست؟

در این‌ خصوص دو نگاه وجود دارد؛ یک نگاه که نگاه مرسوم و سنتی هست این بوده که سکوت می‌کرده‌اند و به موضوع نمی‌پرداختند و همین نپرداختن‌ها باعث شده که تا کسی به آن‌ها نپردازد ولی در سال‌های اخیر دیدیم که چقدر این نگاه منفعل به ما آسیب‌‌ زده است؛ نگاهی که مثلا منتظر است تا یک شبکه‌ای مثل bbc برود یک مستند دروغین بسازد و آن موقع ما بیاییم و با ساختن مثلا یک مستند اقدام متقابل انجام دهیم؛ در فضای مجازی نیز همینطور بوده؛ مثلا یک فیلم آرشیوی را که می‌شده طی سه دهه‌ی اخیر منتشر شود و دقیق تبیین شود را منتشر نمی‌کنیم و منتظر می‌شویم تا این فیلم از سوی طرف مقابل منتشر شود؛ مثلا همین فیلم ساده‌ی جلسه‌ی خبرگان که مربوط به انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری است را یک ضدانقلاب با تقطیع و آنطور که می خواهد منتشر می‌کند در صورتی که اگر قبل از آن و در بخش‌های مختلف مستند‌ها و خبرهای مرتبط با این جلسه از سوی ما این فیلم منتشر می شد، اینچنین شاهد موج‌سواری و دروغ‌سازی ضدانقلاب در قبال این فیلم نبودیم.

بنظر بنده این نگاه منفعل امتحان خود را در این سال‌ها پس داده است. حالا اتفاقی که باید بیفتد اینست که جبهه انقلاب در عرصه رسانه پیشرو باشد چرا که هیچ موضوعی نیست که ما نتوانیم به آن بپردازیم و این را باید باور داشته باشیم که اگر ما نیاییم و روایت واقعی و راست خودمان را از ماجرا‌ها ارائه دهیم، طرف مقابل می‌آید و دروغ‌های خود را از آن ماجرا ارائه می‌دهد.

ضدانقلاب امروزه شایعات دروغین بزرگ را چنان با صدای بلند و از بلندگوهای مختلف می‌گوید که بتواند به هر حال روی درصدی از مردم اثر بگذارد.

در مقابل این فضا ما بایستی راست‌های خودمان‌ را با صدای بلند اعلام کنیم و به این موضوع یقین داشته باشیم که وقتی ما داریم با صداقت موضوعات را روایت می‌کنیم، این روایت حقیقی چون پشتش ایمان و صداقت است تاثیر خود را خواهد گذاشت و طرف مقابل رسوا خواهد شد. فلذا باید از این ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم تا سخن حق خودمان را با صدای بلند اعلام بکنیم و خط قرمزی هم نداشته باشیم و به این فکر کنیم که چگونه نی‌توان با جامعه به صورت غیر شعاری حرف زد تا اقناع شود و به صحبت‌های ما گوش دهد.

صدری‌نیا: اگر روایات راست خود از وقایع را ارائه ندهیم، دشمن دروغ‌های خودش را به خورد ما می‌دهد

در سالیان اخیر دشمنان ما هرچه قدر که توانسته‌اند از فضای مجازی در راستای جداکردن جوانان کشورمان از انقلاب استفاده کرده‌اند؛ بنظرتان تا چه حد به اهدافشان رسیده اند؟

در کشور ما همزمان با اینکه فضای مجازی به صورت گسترده‌ای شکل گرفته، جامعه‌ی ما نیز یک‌سری اتفاقاتی را در حال تجربه کردن است؛ هم نوعی از رسانه‌داری و روزنامه‌نگاری را به این معنا در حال تجربه کردن است که تا پیش از این‌ معنا نداشت و هم نوعی از افشاگری‌های مجازی را دارد می‌بیند که شاید تا پیش از این فضا به این معنا با آن مواجه نبود؛ و همین مساله باعث شد تا در ماه‌ها و سال‌های اول فراگیری فضای‌مجازی در کشورما به علت عدم وجود فرهنگ و سواد رسانه‌ای لازم برای تشخیص دروغ و راست از میان مسائل فراوان مطرح شده در فضای مجازی، ضدانقلاب توانست با استفاده از این خلاء اثرات کوتاه‌مدتی را بگذارد.

در این میان باید تلاش کنیم تا سواد رسانه‌ای در میان مردم افزایش یابد و جامعه بتواند خودش بین پیام درست و پیام غلط تفکیک قائل شود و بتواند رسانه قابل اعتماد را شناسایی کند و پیام خود را از این رسانه دریافت کند. به نظر بنده تازه جامعه در آن هنگام وارد یک فضای جدیدی از نظر مواجهه با فضای مجازی و مطالبه‌گری خواهد شد. در همین سال‌های اخیر ما دیده‌ایم که فضای‌مجازی هرجا درست و دقیق پای کار موضوعی آمده، منجر به وقوع یافت اتفاقات خوب شده است؛ مثلا در خصوص حقوق‌های‌نجومی اگر افکار عمومی در فضای‌مجازی آمدند و انتقاد کردند باعث شد تا این مطالبات دقیق و درست صورت بگیرد باعث شود تا این مساله برای هر مدیر نجومی‌بگیری به کابوس تبدیل شود که ممکن است این اتفاق برای تو هم به زودی رقم‌ بخورد. در خیلی از این موارد جریان ضدانقلاب تلاش کرده تا رخنه وارد کند و مطالبات مردم را به انحراف بکشاند ولی نتوانسته این هدف خود را محقق کند. بایستی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم و در عین حال باید مراقب باشیم که فلان کانال و یا رسانه‌ی فارسی‌زبان که نمی‌دانیم پشت آن چه کسی است و از طریق سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا هدایت می‌شود جامعه را دچار گمراهی نکنند.

مهمترین عامل اقتدار انقلاب اسلامی را چه می‌دانید؟

من فکر می‌کنم مهم‌ترین عامل اقتدار انقلاب اسلامی، خودِ مردم هستند؛ یعنی آن مساله‌ای که از پیش از انقلاب باعث می‌شود انقلاب ما شکل بگیرد، حضور مردم و باور مردم به این است که بایستی فضا را تغییر دهند.

و آن مساله‌ای که در این چهل سال سبب شده انواع و اقسام آزمون‌ها برای ملت ما پیش بیاید اما مردم سر خم نکنند همین حضور و نگاه مردم به ماجرا‌ها بوده است و حضور مردم عاملی شد تا برنامه‌ریزی‌های خارجی به ثمر ننشیند و به نتیجه نرسد و انقلاب پر قدرت پیش برود و به ۴۰ سالگی برسد. از اینجا به بعد هم باز این خودِ مردم هستند که کار انقلاب را پیش خواهند برد و در این بین اون طیف از مدیران و مسئولانی که در کنار مردم و درون مردم نیستند در آینده‌ی کشور جایی نخواهند داشت و اون کسانی در آینده انقلاب جای خواهند داشت که برخواسته از مردم باشند.

من یک مسئله‌ای که گاها مشاهده می‌کنم و خنده‌ام میگیرد اینست که می‌بینم مثلا عربستان سعودی و برخی کشور‌ها می‌روند و کلی پول در جیب فلان شاهزاده پهلوی می‌ریزند و برایش رسانه ایجاد می‌کنند و همانطور که نشریه گاردین انگلیس گفت برای وی یک شبکه تلویزیونی بالا می‌آورند که بتواند صحبت کند؛ اما این کشورها از یک موضوع غفلت دارند و آن اینست که نمی‌دانند مردم ما به طور تمام و کمال بدی‌های رژیم شاه را با چشمان خود دیده‌اند و اگر امروز به یک مسئول غیرمردمی و فاصله دار با مردم و متکبّر، انتقاد شدید می‌کنند دلیلش اینست که وی را فردی شبیه به مقامات رژیم پهلوی می‌دانند و از وی به خاطر اینکه شبیه مسئولان رژیم شاه است و از مردم فاصله گرفته تنفر دارند و این همان نکته‌ای است که دشمنان ما از خود رضا پهلوی گرفته تا عربستان و ترامپ و... به آن بی‌توجه هستند و نمی‌فهمند.

همچنین مردم ما وقتی می‌بینند یک امام جمعه می‌آید و نرده‌های بین مردم و مسئولان در صفوف نماز را حذف می‌کند، یا فلان امام جمعه می‌آید و در فلان اتفاق و بحران بین مردم حاضر می‌شود و یا مثلا می‌بینند فلان امام جمعه در زلزله‌ی کرمانشاه و سرپل‌ذهاب خودش چندین ماه در چادر زندگی می‌کند، این مسئول را جزو حقیقت انقلاب می‌دانند چرا که مسئولانی با چنین رفتارهایی مردم را به یاد حکومت شاه نمی‌اندازد بلکه مردم را به یاد انقلاب می‌اندازد.

اگر می‌بینیم رضا پهلوی به مجلس آمریکا و سایر کشور‌های غربی و درخواست تحریم ۸۰ میلیون ایرانی را می‌کند، در اصل میخواهد از مردم انتقام بگیرد چرا که اگر این مردم و قیام‌شان بر علیه رژیم طاغوت نبود وی و امثال وی الان در راس کشور ما بودند.

آینده تقابل نیروهای انقلابی و ضدانقلاب در فضای مجازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طبق آن چیزی که من‌ به واسطه فضای کاری‌ام در نتیجه‌ی ارتباط با جوانان و دانشگاه‌ها در طول هفته‌های طولانی دریافت کرده‌ام اینست که جوانان انقلابی در حال حاضر از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند تا سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرند و از این فضا استفاده می‌کنند تا حرف‌هایشان را انتقال دهند.

من فکر می‌کنم سال‌های پیش‌رو، سال‌های رشد و شکوفایی بچه‌های انقلاب در فضای رسانه‌ای است، کما اینکه ما در چند سال اخیر در فضای مستند کلی کار خوب و قوی از بچه‌های انقلاب دیده‌ایم. در حوزه‌ی سینما و انیمیشن و... نیز سال‌ به سال شاهد تولیدات و کارهای بهتری هستیم و حتی می‌بینیم که جوانان انقلابی در حوزه‌های ذکرشده پیشرو هستند و امیدوارم در سال‌های آینده در عرصه‌های مختلف از فضای مجازی گرفته تا سایر عرصه‌ها شاهد پیروزی و پیشروی قدرتمندانه‌تر نیروهای انقلابی باشیم؛ سال‌هایی که قرار است با خرمشهر‌های جدید مواجه باشیم و در این راه نیاز به اهالی رسانه‌‌‌ای داریم که بتوانند این پیام پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف را منعکس کنند و فکر می‌کنم همینطور هم خواهد بود.

گزارش از امیرحسین جلیلوند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.