مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد؛

اشتغال ۷۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر در نتیجه اجرای طرح‌های سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از برنامه‌های مهم ما بوده و از ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون تعداد یکصد مجوز اولیه برای طرح‌های سرمایه گذاری صادر شده که از این تعداد ۱۵ مورد به بهره برداری رسیده و بقیه (۸۵ مورد) در مرحله استعلام هستند.

جباری تصریح کرد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری تسهیلاتی به میزان ۲۵ میلیارد تومان جذب کرده و سعی داریم سرمایه گذاران این بخش بتوانند از تسهیلات جذب شده بهره کافی را ببرند.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری در بخش تاسیسات و مجتمع‌های اقامتی تعداد ۵۰ طرح در سطح استان داریم که حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و در صورت اجرای این طرح‌ها برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده و تعداد ۱۰۰۰ تخت به مجموع تخت‌های اقامتی اضافه خواهد شد

جباری اضافه کرد: در طول ۸ ماهه سال ۹۷ با افزایش تقاضای سرمایه گذاری در بخش هتل، متل و مجتمع‌های گردشگری به تعداد ۳۰ مورد هستیم که حجم سرمایه گذاری این موارد مبلغی در حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

جباری اظهار امیدواری کرد: از تمام افرادی که در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بخش گردشگری هستند حمایت می‌کنیم.
 
انتهای پیام/م
 

اشتغال زایی در بخش گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.