مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر در نتیجه اجرای طرح‌های سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از برنامه‌های مهم ما بوده و از ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون تعداد یکصد مجوز اولیه برای طرح‌های سرمایه گذاری صادر شده که از این تعداد ۱۵ مورد به بهره برداری رسیده و بقیه (۸۵ مورد) در مرحله استعلام هستند.

جباری تصریح کرد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری تسهیلاتی به میزان ۲۵ میلیارد تومان جذب کرده و سعی داریم سرمایه گذاران این بخش بتوانند از تسهیلات جذب شده بهره کافی را ببرند.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری در بخش تاسیسات و مجتمع‌های اقامتی تعداد ۵۰ طرح در سطح استان داریم که حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و در صورت اجرای این طرح‌ها برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده و تعداد ۱۰۰۰ تخت به مجموع تخت‌های اقامتی اضافه خواهد شد

جباری اضافه کرد: در طول ۸ ماهه سال ۹۷ با افزایش تقاضای سرمایه گذاری در بخش هتل، متل و مجتمع‌های گردشگری به تعداد ۳۰ مورد هستیم که حجم سرمایه گذاری این موارد مبلغی در حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

جباری اظهار امیدواری کرد: از تمام افرادی که در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بخش گردشگری هستند حمایت می‌کنیم.
 
انتهای پیام/م
 

اشتغال زایی در بخش گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.