شهردار خوی؛

اولین خانه محله خوی به بهره برداری می رسد

شهردار خوی گفت:اولین خانه محله خوی با مشارکت شهرداری و مسکن و شهرسازی در خیابان بعثت (منطقه جمشیدآباد) احداث شده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محرم اکبرزاده شهردار خوی در جلسه هماهنگی راه اندازی و بهره برداری از اولین خانه محله خوی اظهار داشت: اولین خانه محله خوی با مشارکت شهرداری و مسکن و شهرسازی در خیابان بعثت (منطقه جمشیدآباد) احداث شده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: توانمند سازی خانواده ها، اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، ترویجی، فرهنگی، هنری، بهداشتی، بخشی از کارگاه‌های علمی، آموزش‌های مهارت‌های فردی برای افراد خانواده‌ها با مشارکت سازمان‌های مختلف شهری درخانه محله ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: مجموعه خانه محله در راستای باز آفرینی شهری در محلات هدف و سکونتگاه‌های غیر رسمی با مشارکت اهالی خود محلات احداث می‌شود و نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های رفتاری، اجتماعی فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های شهرستان و انسجام بخشی به فعالیت‌ها مذکور دارد.

شهردار خوی گفت: توجه دولت در سال جاری به بازآفرینی شهری و توانمند سازی بافت‌های ناکارآمد متمرکز بوده و اقدامات مختلفی از سوی شهرداری در سکونت گاه‌های غیررسمی در دو سال گذشته صورت گرفته است.

اکبرزاده گفت: ساماندهی معابر اصلی مناطقی، چون تخته پل، جمشید آباد و کوچه‌های منتهی به این معابر از زیرسازی، جدول گذاری تا آسفالت ریزی، زیباسازی و پیاده روسازی صورت گرفته و پروژه‌های مختلف عمرانی در این مناطق اجرا شد.

وی گفت: اولین خانه محله خوی نیز با توجه به جمعیت ساکن در جمشید آباد و باغ موسوم به ملاباغی در این منطقه در سه طبقه با فضای بسیار مناسب برای اجرای برنامه‌های مختلف طراحی و احداث شد.

شهردار خوی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی شهرداری و سایر نهاد‌ها و سازمان‌های شهری توانسته تغییر محسوسی در رفتار‌های اجتماعی و تعلق خاطر به زندگی شهرنشینی در این منطقه شکل دهد.

شهردار خوی اذعان داشت: ارایه آموزش‌های مختلف برای توانمند سازی خانواده میتواند موجب ایجاد فضای بهتر، تقویت مالی خانواده ها، رفع بخشی از مشکلات شهروندان و تامین نیاز‌های فرهنگی گردد.

وی همچنین اضافه کرد: آموزش‌های خانواده در بخش‌های سلامت روانی و سلامت اجتماعی، مشاوره‌های خانواده در حوزه‌های مختلف معضلات اجتماعی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی و آگاه سازی در ابعاد مختلف، حضور نمایندگان سازمانهایی، چون بهزیستی، انتظامی، سپاه، دانشکده پزشکی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام (ره) و شهرداری در بخش‌های فرهنگی و خدمات شهری در خانه محله بر اساس نیاز‌ها و برنامه ریزی‌های قبلی صورت گرفته به همراه اطلاع رسانی گسترده این برنامه‌ها در منطقه پیش بینی و پس از بهره برداری اجرا می‌شوند.

وی همچنین گفت: تمامی برنامه‌های پیش بینی شده از سوی سازمان‌های شهری با مدیریت خانه محله صورت گرفته و فعالیت‌های شهروندان بصورت داوطلبانه خواهد بود و در پیشبرد اهداف خانه محله نقش معتمدین محل نیز تاثیرگذار است.
 
اکبرزاده گفت: با هدف گذاری و مدیریت مناسب و استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌ها تلاش میکنیم تا تجربه موفقی در این حوزه ارزشمند صورت بگیرد و با همین چشم انداز، احداث دومین خانه محله خوی نیز در محله تخته پل مد نظر قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/م
 

اولین خانه محله خوی ساخته می شود



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.