کارشناس امور خانواده:

درک متقابل زوجین، کلید خوشبختی آن‌ها است/زوجین باید برای رسیدن به آرامش منیت و خودیت را از خود دور کنند

درک متقابل زوجین، کلید خوشبختی آن‌ها است/زوجین باید برای رسیدن به آرامش منیت و خودیت را از خود دور کنندکارشناس امور خانواده گفت: خوشبختی وقتی حاصل می‎شود که زوجین تفاوت‎های یکدیگر را درک کنند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت‌الاسلام علی سرلک کارشناس مسائل دینی و خانوادگی در ویژه برنامه آشیانه از مجموعه برنامه‌های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: زندگی زناشویی پهنه رشد طبیعی انسان است، اگر زوج‎های جوان بپذیرند که دنیای ازدواج میدانی‎ بوده، پر از چالش‎ها و اختلاف دیدگاه‎ها و تلاش کنند تا توانایی‌های خود را برای حل مسائل و مشکلات افزایش دهند، قادر به‌درک متقابل تفاوت‎های یکدیگر می‌شوند و در این دنیای پرتلاطم به‌خوشبختی و آرامش می‌رسند.

وی تصریح کرد: خوشبختی و نشاط در زندگی در تلاطم‌ها شکل می‌گیرد، زوج‌ها وقتی بتوانند یکدیگر را درک کنند می‌توانند مسؤولیت یک زندگی مشترک را بپذیرند، در واقع مسؤولیت درختی ست که ریشه‌اش در آگاهی و بهارش در بحران است.

کارشناس امور خانواده گفت: از آنجا که ازدواج پیوندی ابدی و در واقع سفری تا بهشت است، زوجین باید برای رسیدن به آرامش منیت و خودیت را از خود دور کنند و سطح درک و فهم خود را به‌قدری بالا ببرند تا بتوانند دنیا را از چشم همسرشان نگاه کنند.

سرلک با تاکید بر مقبولیت به‌عنوان مهم‌ترین و محوری‌ترین نیاز یک مرد، افزود: در خانواده‌ای که مقبولیت مرد مورد توجه قرار می‌گیرد، تمام ظرفیت‌های عاطفی مرد نمایان می‌شود و یک خانواده قرآنی و متعهد شکل گرفته، به‌دنبال آن در این خانواده قرآنی فرزندان به صورت صحیح رشد یافته و تربیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین توقع و انتظار یک زن از همسرش نیاز به‌محبوبیت است، در روابط زناشویی اگر زن به‌این باور برسد که در کانون توجه مرد قرار دارد، سرشار از آرامش می‌شود و خود را بهتر می‌تواند برای مسؤولیت همسرداری و مادر شدن آماده کند.

کارشناس امور خانواده به‌ضرورت ترک مهم‌ترین معصیت‌های زندگی مشترک از سوی زوجین تاکید کرد و گفت: زندگی مشترک را به‌معصیت دچار نکنید، دو عامل دروغ و بی‌محبتی می‌تواند پایه‌های زندگی مشترک را متزلزل کند و روح نشاط و اعتماد را در رابطه زناشویی از بین ببرد.

سرلک ادامه داد: ازدواج اصلا آسان نیست، مهارت‌های ارتباطی، زناشویی و اصل ازدواج بسیار سخت بوده، زن و مرد، لازم است مهارت‌ها را یاد بگیرند تا بتوانند در مسیر مودت و رحمتی که پرورگار برای آنان مشخص کرده به‌خوشبختی برسند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

زندگی مشترک را به‌معصیت دچار نکنید

برچسب ها: ازدواج ، دانشجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.