معاون توسعه معاونت علمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رونمایی از اولین سامانه مالی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان

دلیری گفت: اولین سامانه برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان و پیدا کردن حامی مالی با همکاری معاونت علمی کار خود را آغاز کرده است.

رونمایی از اولین سامانه مالی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان/ ایجاد فضایی مناسب برای معرفی شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصیعلیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بستر جدید حمایتی که برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است، اظهار کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و متصل کردن آنان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، سامانه جدیدی ایجاد شده است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با بیان اینکه بسترهای حمایتی می‌توانند کمک شایانی به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها کنند، گفت: هر یک از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها باید بتوانند به کمک سامانه کارگزاری به سرمایه‌گذاران متصل شوند تا از طریق منابع مالی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعالیت‌ خود را پیش ببرند.

معاونت علمی، بازوی حمایتی سامانه کارگزاری شرکت‌های دانش بنیان 

وی ادامه داد: البته تا پیش از این، سامانه اعلام عمومی نشده بود و تعداد شرکت‌هایی که از آن با خبر بودند بسیار کم بود اما اکنون با رونمایی از این سامانه تعداد زیادی از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند، سرمایه‌گذاران مخصوص را پیدا کنند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی درباره چگونگی حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان و بستر حمایتی جدید اظهار کرد: معاونت علمی به عنوان بازوی حمایتی در کنار شرکت‌های دانش بنیان  و در سامانه کارگزاری شرکت‌های دانش بنیان حضور دارد و وظیفه ما ایجاد پل ارتباطی و یک بستر قوی برای شرکت‌های دانش بنیان است.

دلیری با بیان اینکه  شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند وارد این سامانه جدید مالی  شوند، گفت: سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها به عنوان حامیان مالی در این سامانه وارد می‌شوند و کار سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند؛ همچنین  معاونت علمی هم مشاوران مخصوصی را برای نظارت بر فعالیت این سامانه انتخاب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار