وجود ۲۷ نقطه دپوی غیر اصولی زباله در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از وجود ۲۷ نقطه دپوی غیراصولی زباله در مازندران خبر داد.

محمد ابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،زباله و پسماند مازندران را یکی از مسائل اساسی استان خواند و ادامه داد: زباله‌ها در مازندران به ناچار در مناطق ورودی به دشت‌ها و در مجاورت رودخانه‌ها دپو می‌شدند.

وی افزود: منطقه عمارت، محل دپوی زباله آمل و شهر‌های اطراف در فاصله‌ای از رودخانه و در خارج از دریاچه قرار دارد و حل مشکل عمارت و زباله امل اولویت نخست شرکت آب منطقه‌ای مازندران است.

یخکشی با بیان اینکه سد هراز دارای مجوز‌های زیست محیطی است و تمام ابعاد ان بررسی شده است، گفت: در خصوص سد هراز فرایند ارزیابی زیست محیطی انجام شده است.

وی با اشاره به انتخاب مشاور برای مدیریت امحا و کنترل دپوی زباله عمارت گفت: یکی از دانشگاه‌های مادر و مهم کشور به عنوان ناظر امحا و کنترل دپوی زباله عمارت انتخاب شده است تا تمامی مراحل علمی و کارشناسی طی شود.

یخکشی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرای برای تهیه طرح اجرایی مدیریت زباله عمارت مشخص شده اند گفت:فرمانداری و شهرداری آمل، محیط زیست و استانداری برای این امر انتخاب شدند.

مدیرعامل اب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه نمونه برداری از خاک و اب در محور هراز هم اکنون نیز انجام می‌شود، ادامه داد: فرایند بررسی منابع الاینده سد هراز کاملا فنی است و بدون شک مشکل زیست محیطی سدهراز قبل از آبگیری مرتفع خواهدشد.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی تاریخی در سدسازی در مازندران داریم، گفت:در آمار ۱۱ ساله ۶۰۰ میلیون متر مکعب از حجم آب‌های مازندران کم شده است.

یخکشی با اشاره به کشت مجدد گفت: بیشترین کشت مجدد در حوزه رودخانه هراز افتاده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه کشت دوم میزان مصرف اب را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: طبق گفته مسولان ذی ربط  ۲۷ نقطه دپوی غیراصولی زباله در مازندران وجود دارد.

یخکشی با بیان اینکه ۱۰ سد در مازندران وجود دارد، افزود:مجموع ظرفیت ذخیره آب در سد‌های استان مازندران ۳۲۸ میلیون مترمکعب است که سد هراز به تنهایی ۲۵۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد.

انتهای پیام/ک



انتخاب مشاور برای حل مشکل زباله آمل

برچسب ها: زباله ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار