فرماندار حمیدیه:

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حمیدیه باید توسعه پیدا کند

فرماندار حمیدیه در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خواستار توسعه مراکز کانون در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی، فرماندار حمیدیه در نشستی که امروز دوشنبه ۱۷ دی ماه با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس آموزش و پرورش خوزستان، سرپرست شهرداری، مسئول کانون این شهرستان حمیدیه و جمعی از مسئولان ستادی کانون در محل فرمانداری حمیدیه برگزار شد گفت: فضای مناسب در این شهرستان برای کودکان بسیار کم است و با توجه به اینکه استاندار و معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نگاه ویژه به این شهرستان دارند انتظار داریم بستر مناسب برای توسعه مراکز کانون در این شهرستان فراهم شود.

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حمیدیه باید توسعه پیدا کند

وی با اشاره‌ به فعالیت و استعداد‌های کانون پرورش فکری شهرستان بیان داشت: کانون نهادی موفق و تأثیرگذار در حوزه‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. تلاش ما باید در راستای ایجاد برنامه‌های متناسب با فرهنگ بومی و محلی و همچنین استفاده از ظرفیت و استعداد‌های شهرستان جهت ارتقاء برنامه‌های این عرصه باشد.

هاشمی با تأکید بر این‌که کودکان و نوجوانان بیشتری در مناطق شهری و روستایی حمیدیه باید از برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی بهره ببرند خواستار ورود فعالیت‌های کانون به مدارس آموزش و پرورش این شهرستان شد.

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حمیدیه باید توسعه پیدا کند

فرماندار حمیدیه افزود: آماده همکاری با کانون در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان این خطه از ایران اسلامی هستیم.

نماینده عالی دولت در حمیدیه، خواستار نگاه ویژه به این شهرستان بخصوص روستا‌های محروم شد و بر تجهیز کانون پرورش کودکان حمیدیه و همچنین راه اندازی مرکز سیار و گسترش فعالیت‌های فرهنگی کانون در سطح شهرستان تاکید نمود.

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حمیدیه باید توسعه پیدا کند

وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این شهرستان ارائه نمود و اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حاصل غفلت از توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی بویژه در روستا‌ها است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری و جذب نیروی انسانی اذعان داشت: تلاش خواهیم کرد با همکاری فرمانداری و ادارات و سازمان‌های فرهنگی هم سو فعالیت‌های کانون را در این شهرستان گسترش دهیم.

کیانی با بیان این‌که تجهیز تنها مرکز کانون در شهرستان حمیدیه از سوی این اداره کل در دستور کار قرار دارد بیان کرد: انتظار داریم شهرداری حمیدیه همچون شهرداری‌های دیگر شهر‌های استان در زیباسازی فضای کانون با ما همکاری کند تا محیطی شاد و زیبا برای پرورش اندیشه کودکان و نوجوانان فراهم شود.

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حمیدیه باید توسعه پیدا کند

این مقام مسئول به تجهیز کامل کانون پرورش کودکان حمیدیه و همچنین راه اندازی مرکز سیار در روستای محروم شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه در توان داشته باشیم برای پیشبرد اهداف کانون حمیدیه انجام می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کریم سعیداوی رئیس آموزش و پرورش خواست تدبیری اتخاذ کند تا حضور دانش آموزان جهت حضور در فعالیت‌های کانون تسهیل شود.

در ادامه این نشست سمیره عنصری، مسئول کانون حمیدیه با اشاره محرومیت این شهرستان خواستار حمایت مسئولان استانی و شهری در تأمین نیروی انسانی، تجهیز وسایل کمک‌آموزشی، امکانات فرهنگی بیشتر و راه‌اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان شد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست فرماندار شهرستان حمیدیه با همراهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور در مرکز فرهنگی هنری کانون حمیدیه از امکانات و فعالیت‌های این نهاد فرهنگی بازدید کردند.

انتهای پیام/گ

لزوم توسعه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.