روسیه سامانه اس-۴۰۰ هند را بدون تأخیر تحویل می‌دهد

مسکو اعلام کرد سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را بدون تاخیر و بر اساس چارچوب زمانی تعیین شده در قرارداد، به هند تحویل خواهد داد.

روسیه سامانه اس-۴۰۰ را بدون تاخیر به هند تحویل می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد هند سامانه دفاع موشکی اس-400 را بدون تاخیر و بر اساس چارچوب زمانی تعیین شده در قرارداد، تحویل خواهد گرفت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: تعهدات ما [به هند] تحت قرارداد تحقق خواهد یافت. هند سامانه دفاع موشکی را سر وقت  و در تاریخ مورد توافق و بدون تاخیر دریافت خواهد کرد. بنابراین، امنیت ملی این کشور در زمان مشخص تقویت خواهد شد.

در اکتبر سال 2018، مسکو و دهلی قراردادی مبنی بر خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه به ارزش 5 میلیارد دلار را منعقد کردند. این قرارداد در سفر دو روزه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به هند به امضا رسید. یوری بوریسف، معاون نخست وزیر روسیه پیشتر گفته بود این قرارداد با پول ملی روسیه به امضا رسیده است.

مسکو در حالی نسبت به تحویل به موقع سامانه اس-400 به هند متعهد شده است که در ماه مه سال 2018 این سامانه را پس از سه سال به چین تحویل داد. چین، نخستین کشوری است که طی قرارداد 3 میلیارد دلاری در سال 2015، دو سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه را خریداری کرد. برخی منابع خبر نیز چندی پیش از آزمایش این سامانه توسط ارتش چین خبر دادند.

ترکیه و عربستان سعودی نیز نسبت به خرید این سامانه ابراز تمایل  کرده اند.

سامانه اس-400، برترین سامانه دفاع هوایی روسیه است که قادر به شناسایی و انهدام اهدافی از جمله موشک های بالستیک، هواپیماهای دشمن و هواپیماهای بدون سرنشین در محدوده 600 کیلومتری است. هر سامانه می تواند به طور همزمان 36 هدف را با سرعت 4800 متر در ثانیه با پرتاب 72 موشک زمین به هوا منهدم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار