سفیر عراق در روسیه: هیچ مذاکره‌ای درباره تحویل سامانه اس-۴۰۰ روسیه انجام نشده است

«حیدر الهادی» سفیر عراق در روسیه هر گونه گزارش منتشره در رسانه‌ها مبنی بر تحویل سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ به بغداد را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «حیدر الهادی» سفیر عراق در روسیه در واکنش به گزارش برخی رسانه‌های غربی مبنی بر تحویل سامانه اس-۴۰۰ به این کشور، اعلام کرد هیچگونه مذاکره‌ای میان مسکو و بغداد در خصوص تحویل و استقرار سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسیه انجام نشده است.

وی گفت: در حال حاضر، هیچ مذاکره‌ای در این زمینه صورت نگرفته است. سال گذشته مذاکرات محدودی در این خصوص انجام شد، ولی امسال نه. ممکن است در آینده مذاکرات به سرانجام برسد، ولی اکنون نمی‌دانم.

الهادی افزود: ما همکاری‌های نظامی خوبی با مسکو داریم، اما در مورد تحویل سامانه اس- ۴۰۰ چنین نبوده است. دولت عراق هیچ مذاکره‌ای با روسیه انجام نداده است. اما در آینده اگر دولت عراق بخواهد، مذاکره انجام خواهد گرفت.

سامانه اس-۴۰۰، برترین سامانه دفاع هوایی روسیه است که قادر به شناسایی و انهدام اهدافی از جمله موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های دشمن و هواپیما‌های بدون سرنشین در محدوده ۶۰۰ کیلومتری است. هر سامانه می‌تواند به طور همزمان ۳۶ هدف را با سرعت ۴۸۰۰ متر در ثانیه با پرتاب ۷۲ موشک زمین به هوا منهدم کند.

گفته می‌شود تاکنون دو کشور چین و هند این سامانه را از روسیه خریداری کرده‌اند. عربستان سعودی و ترکیه از دیگر کشور‌هایی هستند که تمایل خود را برای خرید این سامانه دفاع هوایی اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار