در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مهمترین کار تلویزیون گفتن از مردم است/ عماد نقشی تکرار نشدنی در «مینو» بود

فرخنده گفت: مهمترین کار در تلویزیون گفتن از مردم است و ما در «مینو» مقاومت مردم را در روز‌های ابتدایی جنگ به تصویر کشیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این شب‌ها شبکه یک سیما سریالی را روی آنتن می‌برد که در بحبوحه جنگ و درگیری تن‌به‌تن با حزب بعث به خوبی عشق را نشان داده است. عشقی که ابتدای فیلم بین یک دختر و پسر شکل گرفت و پس از حمله دشمن به عشقی ملی برای دفاع از ناموس و وطن تبدیل شد.
 
مهمترین کار تلویزیون گفتن از مردم است/ عماد نقشی تکرار نشدنی است
 
سریال «مینو» اولین تجربه کارگردانی امیرمهدی پوروزیری در تلویزیون، پس از سریال «بچه مهندس» روی آنتن می‌رود و نقطه مشترکش با مجموعه شبکه دو سیما، حضور سلمان فرخنده است. بازیگری که در «مینو» هم نقش عماد را ایفا کرده و هم در کنار گروه نویسندگی و انتخاب بازیگران حضور داشته است.
 

مهمترین کار تلویزیون گفتن از مردم است/ عماد نقشی تکرار نشدنی است
 
سلمان فرخنده بازیگر و نویسنده مجموعه تلویزیونی «مینو» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایفای نقش خود در این سریال اظهار کرد: از همان ابتدا که در حال نگارش متن برای نقش عماد بودیم سعی کردیم او را شخصی خاکستری نشان دهیم، ضمن اینکه در سریال «مینو» می‌بینیم او با عشق و جنگ همراه می‌شود. البته که هیچ وقت یک عشق نمی‌تواند جنگ را به پایان برساند، ولی عماد کاراکتر عجیبی دارد، چراکه ابتدای فیلم او یک جاسوس عراقی است و با ورودش به قصه مینو پاگیر عشق می‌شود، حتی در قسمت‌های پایانی می‌بینیم که رفته رفته عشق عماد خرم تبدیل به جنون خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: هرچه به روز‌های پایانی پخش سریال نزدیک می‌شویم عماد با اینکه شخصیتش مثبت‌تر می‌شود، ولی ترسناک‌تر شده، این را حتی از گریم چهره هم می‌شود متوجه شد. او آدم می‌کشد، ولی هیچ لذتی نمی‌برد و صرفا وظیفه‌ای که برعهده دارد را انجام می‌دهد.

بازیگر سریال «بچه مهندس»، درباره حضورش در انتخاب بازیگران و گروه نویسندگی، افزود: از همان ابتدا چون خودم در انتخاب بازیگران حضور داشتم، نمی‌خواستم، نقشی را بازی کنم، ولی امیرمهدی پور وزیری کارگردان کار به اجبار این نقش را به من داد. درواقع اگر قرار بود نقشی را خودم انتخاب کنم، دوست داشتم نقش خالد را بازی کنم، درست است که نقش کمی دارد، ولی ریزه‌کاری‌هایی داشت که به خوبی قابل بیان است.

فرخنده با بیان اینکه من بازیگر تلویزیون هستم و به خوبی سیاست‌های تلویزیون را می‌شناسم، ادامه داد: ما سیاست‌های سریال‌سازی تلویزیون را می‌شناسیم و می‌دانیم که برای یک مثلث عشقی به سه بازیگر نیاز داریم، به همین دلیل در مجموعه «مینو» باید یکی مقابل رضا شکری (عباس غزالی) باشد. البته قبل از اینکه با عباس برای نقش رضا صحبت کنیم بار‌ها برای نقش عماد تست گرفتیم، ولی در نهایت امیر مهدی پوروزیری من را برای نقش عماد انتخاب کرد و کار را شروع کردیم.

وی بیان کرد: به عقیده من عماد نقشی تکرار نشدنی است، چراکه ما همیشه برای بازی بازیگران یک نمودار صفر تا صد درنظر می‌گیریم، اما عماد با فراز و نشیب‌هایی که در نقش‌اش تجربه می‌کند، یک قصه یک خطی ندارد و منحنی بی‌نهایت تغییر شخصیت را تجربه می‌کند.
 
مهمترین کار تلویزیون گفتن از مردم است/ عماد نقشی تکرار نشدنی است

بیشتر بخوانید: دوست دارم, فیلم هایم خیابان‌ها را خلوت کند

فرخنده درباره بازی محمود پاک‌نیت و پروانه معصومی گفت: تک تک کاراکتر‌های سریال «مینو» با ورودشان به جنگ تغییرات اساسی دارند، قصه نادر (پاک‌نیت) و فخری (معصومی) هم از این موضوع مستثنی نیست و در طول سریال می‌بینیم که چقدر عاشقانه کنار هم زندگی می‌کنند و برای رضایت فرزندانشان از نوه، عروس، خانه و ...  می‌گذرند.

وی با بیان اینکه سعی کردیم سریال تلویزیونی «مینو» را در مناسبت‌های مختلف روی آنتن نبریم، تصریح کرد: این مجموعه می‍توانست در هفته دفاع مقدس یا سالروز آزادسازی خرمشهر  پخش شود،  امادرخواست ما زمانی جز مناسبت‌های ملی-مذهبی بود تا کارمان به شعار تبدیل نشود، البته که در فیلمنامه و طرح دیالوگ‌ها نیز تمام تلاش خود را کردیم از  شعار دادن پرهیز کرده و دیالوگ‌ها را از شعار به شعر تبدیل کنیم.

فرخنده یادآورشد: در سریال‌سازی و اساسا در تلویزیون مهمترین کار پرداختن به دغدغه و قصه‌های مردم است. با تمام احترام به شهدا و آن‌کسانی که جانشان را برای آزادی ما دادند، باید بگویم که هرچی نگاهمان را مردمی‌تر کنیم، قصه‌های زیادی از دل مردم بیرون می‌آید. قبل از ورود نیرو‌های نظامی در روز‌های ابتدایی جنگ این مردم بودند که مقاومت کردند و شهر را نجات دادند و باز پس از آن هم باز همین مردم مقابل دشمن ایستادگی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.