مقام والای خانواده جانبازان بر کسی پوشیده نیست

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت:مقام والای خانواده جانبازان بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در آیین تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاعی آذربایجان غربی، افزود: تحمل رنج و سختی به مدت چندین دهه به طور یقین پاداشی عظیم نزد پروردگار دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: جانبازان مقامی بالاتر از شهدا دارند، زیرا همواره مصائب و سختی‌های جنگ و مجروحیت برای آنان پایان ندارد و فضیلت اعمال در سختی آن ها است.

وی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد جایگاه پرستار خطاب به همسران جانبازان، گفت: هرکس یک شبانه روز از بیماری مراقبت کند، خداوند او را همراه با حضرت ابراهیم خلیل الله محشور خواهد کرد و شما از کسانی پرستاری می‌کنید که جان و سلامتی خود را در راه خدا فدا کردند و پرستاری از این عزیزان افتخار بزرگی است و جایگاه شما کمتر از مقام جانباز نیست.

امام جمعه ارومیه همچنین خطاب به فرزندان جانبازان گفت: به خود ببالید که پدران شما بدن خود را در راه دین هدیه کرده اند و طبق فرموده پیامبر اسلام (ص) درجه‌های بالای بهشت به جانبازانی که در راه خدا و اسلام جهاد کردند، تعلق دارد.

رحیم فعال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم در این مراسم با اشاره به ۱۹ هزار جانباز در سطح استان اظهار داشت: جانبازان در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند که این سختی برای جانبازان قطع نخاعی دو چندان است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: ۵۰ جانباز قطع نخاع در آذربایجان غربی وجود دارد که حضور این عزیزان برای همگان یک فرصت معنوی است چرا که در مقاطع حساس نظام و انقلاب از جان و وجود خود گذر کرده‌اند تا نظام و انقلاب برقرار باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با بیان این که بیش از یک هزار و ۸۰۰ جانباز شیمیایی در سطح استان وجود دارد گفت: تعداد ۵۰ نفر هم جانباز بصری در استان وجود دارد که از نظر خدمات رسانی در سطح مطلوبی قرار دارند و تا جایی که بتوانیم در خدمت این عزیزان هستیم.

انتهای پیام/م

 

تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاعی استان

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.