امام جمعه خوی؛

کشور‌های غربی و اروپایی امنیت خود را مدیون جمهوری اسلامی هستند

امام جمعه خوی گفت:کشور‌های غربی و اروپایی امنیت خود را مدیون جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی،در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به اقدامات اخیر اتحادیه اروپا و چند کشوراروپایی علیه بخشی از وزارت اطلاعات و چند نفر از شهروندان ایرانی گفت: تمامی حوادث و اتفاقات در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد کشور‌های اروپایی و اتحادیه اروپا مدام دنباله رو آمریکا بودند و در نوع شرارت‌ها و دشمنی‌های آمریکا علیه ایران در صف آمریکا قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: کشور‌های غربی و اروپایی امنیت خود را مدیون جمهوری اسلامی هستند، چون اگر ایران با داعش مبارزه نمی‌کرد امروز اروپاییان امنیت نداشتند.
 
وی ادامه داد: همچنین بسی جای تاسف است که آنان تمامی تروریست‌ها علیه جمهوری اسلامی را در کشور‌های خود پناه دادند از قبیل: منافقین که ۱۲ هزار نفر از ایرانیان بی گناه را قتل عام کردند با بی شرمی تمام جمهوری اسلامی را متهم به تروریستی می‌کنند.
 
خطیب نماز جمعه خوی افزود: ما این سوال را از آنان داریم که چرا این قبیل اتهامات به دنبال خروج آمریکا از برجام و تحریم ایران از طریق آمریکا صورت می‌پذیرد در حالی که اتحادیه اروپا بار‌ها به مسئولان ایران وعده دادند که در برابر تحریم‌ها خواهند ایستاد در حالی که عملا هیچ کاری انجام ندادند و در نهایت آنان باید بدانند که امروز تمامی جهانیان فهمیده اند که این قبیل اتهامات به جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد.
 
حجت الاسلام شکوری درادامه با اشاره به روز ۲۲ دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب با فرمان حضرت امام (ره) به چند مورداز عملکرد این شورا اشاره کرد و گفت: مذاکره با مقامات نظامی نیرو‌های مسلح، راه اندازی جریان نفت بعد از اعتصابات، فراهم سازی زمینه انتقال سلطنت به جمهوری اسلامی، انتخاب بازرگان به عنوان رییس دولت موقت، تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ملی کردن بانک‌های کشور، برگزاری همه پرسی نظام جمهوری اسلامی، تصویب آیین نامه‌های مجلس خبرگان وبرگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از عملکرد شورای انقلاب اسلامی می‌باشند.
 

ویژگی‌های گفتار و سخنرانی پیامبر (ص) الگو برای سخنرانان و خطیبان است

 
خطیب نمازجمعه خوی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به نظم و انضباط در فرهنگ اهل بیت (ع) گفت: از جمله موضوعاتی که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد نقش اساسی کلام و گفتار در جامعه است.
 

وی سپس با اشاره به ویژگی‌های گفتاری رسول خدا (ص) گفت: در روایتی می‌فرماید رسول خدا (ص) بیشتر اوقات ساکت و خاموش بود تنها موقع نیاز و ضرورت سخن می‌فرمود: هنگام سخن از ابتدا تا انتها شمرده و با آرامی حرف می‌زد گفتارش جامع و به دور از تفصیل بی جا و به دور از نارسایی بود.

 

دفاع و پاسداری از ارزش‌ها از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب (س) است

 
خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به ۵ جمادی الثانی روز ولادت حضرت زینب و روز پرستاربا تبریک این روز گفت: صفا و مهرورزی در ارتباط با ارحام،تربیت کردن فرزندان شجاع و مجاهد، فصاحت و بلاغت در مواضـع و سخـن، تدریس کردن قرآن به زنان شهرکوفه، دفاع از ارزش‌ها در شرایط بحرانی و حساس، فداکاری تا پای جان در دفاع از امامت و ولایت وشهامت در برخـورد با ستمـگران و تحقـیر آنـان بخشی از ویژگی‌های برجسته آن بزرگوار جهت درس آموزی و الگو قرار دادن خواهران است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.