موج جدید بارشی در راه کردستان

مدیر کل هواشناسی کردستان گفت:موج جدید بارشی از فردا وارد آسمان استان می‌شود و در پی آن شاهد کولاک، وزش باد و آبگرفتگی معابر خواهیم بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وخروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا، عبور موج ناپایدار و بارشی را از فردا یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه از استان نشان می‌دهد که سبب پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه و شدیدباد، بارش برف وباران (اغلب برف)، مه و کاهش دید و در جاده‌های برفگیر، گردنه‌ها و ارتفاعات کولاک برف می‌شود.

وی افزود:بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از عصر و اوایل شب یکشنبه تا عصر دوشنبه است و بارش‌ها در روز دوشنبه به ویژه در بخش‌های شمالی، مرکزی و شرقی و ارتفاعات وگردنه‌ها اغلب به شکل برف ودردیگر نواحی به شکل برف و باران خواهد بود.

صدیقی افزود:مقدار بارش در نیمه غربی و جنوبی استان (بانه، مریوان، سرواباد، منطقه اورامان، پالنگان، سنندج، کامیاران وتاحدودی قروه و دهگلان) نسبت به نواحی دیگر بیشتر است که در برخی نقاط سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی کردستان تاکید کرد:همراه با این سیستم بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید در راه است که در ارتفاعات و گردنه‌ها سبب کولاک برف می‌شود.

به گفته صدیقی در مدت زمان فعالیت این موج بارشی درگردنه‌ها وبیشتر جاده‌های استان، به دلیل بارش برف، کولاک ومه، دیدبه شدت کاهش یافته وجاده‌ها لغزنده شده، که اختلال درتردد را به همراه خواهد داشت.

وی افزود:متعاقب عبور سامانه بارشی درصبح روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دمای شبانه و اول صبح ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد سردتر می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد:از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و درصورت ضرورت زنجیر چرخ وتجهیزات زمستانه را به همراه داشته باشندو دراین مدت از تردد شبانه، مخصوصا درجاده‌های روستایی خودداری کنند.

انتهای پیام/م/پ

کاهش دمای هوا‌ی استان کردستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.