بغداد استقرار نظامیان آمریکایی در موصل را تکذیب کرد

وزارت دفاع عراق انتشار برخی گزارش‌ها درباره استقرار نظامیان آمریکایی در شهر موصل را تکذیب کرد.

بغداد استقرار نظامیان آمریکایی در موصل را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، وزارت دفاع عراق انتشار برخی خبرها و گزارش ها درباره استقرار نظامیان آمریکایی در شهر موصل را تکذیب کرد.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره استقرار نظامیان آمریکایی در شهر موصل، مرکز استان نینوا، پس از خروج نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و وزارت کشور عراق از این شهر را تکذیب کرد.

برخی رسانه های داخلی عراق به نقل از منابع امنیتی این کشور اعلام کردند پس از خروج نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای وابسته به وزارت کشور عراق از شهر موصل، نظامیان آمریکایی در پایگاه های نظامی این شهر مستقر شدند. رسانه‌های داخلی عراق در گزارش های خود هدف از استقرار نظامیان آمریکایی در موصل به جای نیروهای الحشد الشعبی و وزارت کشور عراق را پر کردن شکاف های امنیتی و حفاظت از منطقه سد موصل در برابر حملات احتمالی گروه تروریستی داعش و آموزش نیروهای ارتش عراق اعلام کردند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه روز شنبه خود تاکید کرد هر از گاهی برخی سایت های خبری مطالب و گزارش‌هایی را منتشر می کنند، اما این پایگاه های خبری فعالیت های غیر حرفه ای انجام می دهند و به صورت تعمدی اطلاعات و مطالب غلط و نادرستی درباره تحولات عراق منتشر می کنند که آخرین آن استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه های نظامی شهر موصل پس از خروج نیروهای وزارت کشور و الحشد الشعبی از این شهر است. مرکز اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق در این بیانیه از همه رسانه ها و شهروندان عراقی خواست اخبار و گزارش‌هایی که بدون ذکر منبع رسمی منتشر می شوند، را تایید نکنند.

این مرکز افزود: در روزهای گذشته مجموعه ای از اطلاعات نادرست و بی اساس را رصد کردیم که هدف آنان جذب مخاطبان و کسب شهرت است. این فعالیت ها به دور از هر گونه ماهیت واقعی رسانه ها انجام می گیرد.

عادل عبد المهدی، نخست وزیر عراق، دسامبر گذشته وجود پایگاه های نظامی صرفا آمریکایی در خاک عراق را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۳ دی ۱۳۹۷
فکرکنم این عراق داعش آمریکایی از یاد برده
آخرین اخبار