همتی‌راد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لبخند پرستار عامل آرامش بیمار/ پرستاران امنیت شغلی ندارند

کارشناس پرستاری دانشگاه شهید بهشتی گفت: پرستاری حرفه‌ای سخت است اما ما امنیت شغلی نداریم.

فاطمه همتی‌راد کارشناس پرستاری دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ سال در  بیمارستان  لقمان مشغول به خدمت هستم و با علاقه قلبی وارد پرستاری شدم، شغلم را دوست دارم و تنها هدفم رضایت بیماران از عملکرد من است.

همتی تاکید کرد: ما با روحیات بیماران در ارتباط هستیم و با همراهانی رو به رو می شویم که مشوش و آشفته هستند؛ در این مواقع لازم است که پرستار آرامش خود را حفظ کند زیرا بیماران از حرکات صورت پرستار تاثیر می‌گیرند، برای مثال لبخند پرستار موجب تقویت آرامش روحی بیمار می‌شود.

پرستاری تعطیلی ندارد

وی  در خصوص سختی‌های این شغل افزود: پرستاری یک شغل پرزحمت و سخت است؛ بسیاری از آقایان با شب کاری خانم‌های پرستار مشکل دارند، پرستاران حتی زمان بیماری فرزندشان هم نمی‌توانند مرخصی بگیرند تا از فرزند خودشان مراقبت کنند و در کل این شغل تحت هیچ شرایطی تعطیلی ندارد.

وی اظهار کرد: این مسئله بستگی به وجدان کاری پرستار دارد، بسیاری از پرستاران امنیت شغلی ندارند و حتی گاهی جانشان هم به خطر می‌افتد، اما در این میان شاید پرستارانی هم باشند که آنطور که باید در کارشان دلسوزی نمی‌کنند.

همتی در واکنش به این جمله که رسیدگی پرستاران بیمارستان خصوصی بهتر از دولتی است، بیان کرد: به نظرم این حرف درست نیست، یکی از بستگان من در بیمارستان دولتی بستری بود، من آنجا هم می‌دیدم که پرستاران کار خود را به درستی انجام می‌دادند.

حقوق پرستارها مناسب با حجم کارشان نیست

وی در ادامه از شرایط شغلی پرستاران انتقاد کرد و گفت: حقوق پرستارها مناسب با حجم کارشان نیست، کارانه ها عقب افتاده، تعداد مریض‌ها زیاد و پرستاران کم است، طبق اصول باید هر دو بیمار یک پرستار داشته باشند اما در حال حاضر تعداد بیماران به قدری زیاد و پرستارها کم است که ما در طول روز حتی فرصت یک لحظه استراحت را هم پیدا نمی‌کنیم.

همتی در پایان بیان کرد: پرستاران با رفتارشان به بیماران نشان می دهند که اداره همه امور دست خداوند است، تصمیم گیرنده اوست و ما تنها یک وسیله برای بهبودی حال بندگانش هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار