معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری:

شرایط حریم کلان‌شهر مشهد در حال تعلیق است

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت:برای حریم شهری برنامه و ضابطه ای مشخص نشده است لذا دانشنامه روستاهای حریم شکل گرفت که درآن مشخصات روستاها از جمله جمعیت، ویژگی‌های روستا بیان شده است.

شرایط حریم کلان‌شهر مشهد در حال تعلیق است.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آل شیخ  معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه در حوزه محلات در مدیریت شهری نیز این طرح در حال انجام است، گفت: برخی از روستا‌های تاریخی خالی از سکنه در حال از فرسودگی هستند که این نیز دلایل خاص خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مشهد روستا‌های صنعتی کمی داریم، افزود: در اکثر روستا‌های مشهد مشاغل روستاییان مرتبط با خود روستا است که در خصوص نحوه توسعه زیر ساخت‌های روستا‌ها نیاز به پنل‌های علمی و طرح‌های خاص داریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد گفت :برخی از روستا‌های مجاور مشهد به شهر متصل شده اند که از نظر توسعه شهری الگویی نامنطبقی را ایجاد کرده اند و انطباق الگو ساخت از اهمیت قابل توجه‌ای برخوردار است.

آل شیخ با تاکید بر اینکه باید روستا‌های اطراف شهر را مانند روستا‌های شهر‌های شمالی به صورت باغ ویلا در اوریم گفت:با توجه به زایرخیز بودن شهر مشهد نیاز به ویلا و تفرج‌گاه پیرامونی شهر داریم که هنوز هیچ برنامه‌ای از سوی هیچ ارگانی تعریف نشده است.

وی  با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های مشهد باید فعالیت‌های صنعتی نیز در روستا‌ها راه اندازی کرد، افزود: در پدیده توسعه سریع روستا‌های صنعتی به مشهد، ساخت و ساز‌های شبانه آسیب جدی به توسعه شهری می‌زند که موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی و بزه کاری و... در این مناطق بوده است.

گفتنی است طرح تدوین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه سکونتگاه‌های روستایی حریم کلان‌شهر مشهد اجرا شده و نتایج درقالب چهار گردهمایی تخصصی باحضور مسئولان مرتبط ملی و محلی، اساتید دانشگاهی و... بررسی، تدوین و دانشنامه این طرح نیز طی آیینی رونمایی خواهد شد.
 
انتهای پیام// د.ف
برچسب ها: شهرداری ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.