رییس شورای اسلامی شهر مشهد؛

اعتبارات آموزش فرهنگ شهروندی به حوزه کودک و خانواده معطوف شود

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید از سنین کودکی و نوجوانی برحوزه جامعه پذیری توجه شود، زیرا این رده سنی مناسب‌ترین زمان برای نهادینه کردن رفتار‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه مراسم نخستین جشنواره پاکیاران شهر امید وزندگی گفت: تفکیک زباله از مبداء یکی از مهمترین مسائل در حوزه محیط زیست شهری محسوب می‌شود و بدون شک آموزش و فرهنگسازی در این خصوص را به عنوان کم‌هزینه‌ترین و کارآمدترین روش، باید از مدارس، فضا‌های آموزشی و فرهنگی شروع کنیم.

وی افزود: از سنین پایه باید بر حوزه جامعه‌پذیری کودکان و نوجوانان متمرکز شویم چرا که این رده سنی، مناسب‌ترین زمان برای آموزش کودکان و نهادینه کردن رفتار‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

رییس شورای شهر مشهد گفت: این رویکرد باید به پهنه تمامی مدارس و دانش‌آموزان شهر مشهد گسترش یابد و آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد؛ تحقق این مهم موفقیت بزرگی برای مدیریت شهری بشمار خواهد آمد.

حیدری با بیان این که یکی از راهکار‌ها و عرصه‌های مهم برای هزینه کردن اعتبارات حوزه آموزش شهروندی، در زمینه کودکان و خانواده است، افزود: فرزندان ما از سنین خردسالی و کودکی باید در جهت حفظ نظافت شهر خود کوشا باشند و همپای والدین خود در جهت تفکیک زباله از مبداء گام بردارند.

انتهای پیام// ز.‌ی

برگزاری مراسم نخستین جشنواره پاکیاران شهر امید وزندگی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.