در بیست و چهارمین روز از تعطیلی دولت آمریکا

نظرسنجی‌ها حاکی از شکست ترامپ در درگیری با دموکرات‌هاست

نتایج نظرسنجی «ای بی سی نیوز» و «واشنگتن پست» نشان می‌دهد مردم آمریکا، ترامپ و جمهوری‌خواهان را مقصر تعطیلی دولت می‌دانند.

 نظرسنجی‌ها حاکی از شکست ترامپ در درگیری با دموکرات‌ها استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، براساس نتایج یک نظرسنجی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  در درگیری با دموکرات‌ها بر سر تعطیلی دولت در حال شکست خوردن است.

نتایج نظرسنجی‌ ای بی سی نیوز و واشنگتن پست نشان داد که ۵۳ درصد از افراد، ترامپ و جمهوری‌خواهان کنگره را مقصر تعطیلی ادامه‌دار دولت می‌دانند. این در حالی است که تنها ۲۹ درصد دموکرات‌ها و ۱۳ درصد نیز هر دو حزب را مسئول تعطیلی دولت می‌دانند. با این حال براساس نتایج این نظرسنجی ۸۷ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه از ساخت دیوار مرزی حمایت کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی جدید سی ان ان نیز نشان داد میزان نارضایتی مردم از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان تعطیلی دولت با افزایش همراه بوده است. در نتیجه میزان نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ به ۵۷ درصد افزایش یافته است که این میزان، ۵ درصد درمقایسه با ماه دسامبر سال گذشته میلادی بیشتر است.

با این حال، بنابر گزارش‌ها رئیس جمهور آمریکا به مشاوران خود گفته است که تصور می‌کند تعطیلی ۲۴ روزه دولت فدرال، که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکاست، یک پیروزی برای او محسوب می‌شود. ترامپ روز یکشنبه در پیامی توئیتری به انتقاد مجدد از دموکرات‌ها بر سر تعطیلی دولت پرداخت.

 حدود ۸۰۰ هزار کارگر آمریکایی به دنبال تعطیلی دولت فدرال هفته‌ها را بدون دستمزد سپری می‌کنند. تعدادی از اتحادیه‌های کارگری آمریکا نیز هفته گذشته از دولت فدرال به دلیل نپرداختن دستمزد کارگران در دوره تعطیلی دولت شکایت کردند. ترامپ بار‌ها در طول کمپین انتخاباتی خود وعده ساخت دیوار مرزی مکزیک را داده بود. او همچنین قول داد که مکزیک هزینه ساخت این دیوار را خواهد پرداخت. ادعایی که اکنون تردید‌های بسیاری را مطرح کرده است.

نزدیک به یک چهارم دولت فدرال آمریکا از روز ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به دنبال بن بست بوجود آمده میان کاخ سفید و قانونگذاران دموکرات در خصوص درخواست ترامپ برای تامین بودجه ۵ میلیارد دلاری به منظور ساخت دیوار مرزی در تعطیلی به سر می‌برد. کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه‌ای را به تصویب برساند. دموکرات‌ها مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار