وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس مخالفتی برای شرکت رئیس‌جمهور کنونی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ندارد.

لودریان: پاریس مخالفتی با شرکت بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس مخالف شرکت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیست.

لودریان همچنین بر پایبندی فرانسه به حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزیر خارجه این کشور گزارش داد: این سوری‌ها هستند که باید آینده خود را تعیین کنند.

لودریان در کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی خود، با اشاره به اوضاع سوریه پس از تصمیم اخیر آمریکا برای خروج نیرو‌های خود از این کشور، تاکید کرد جنگ علیه گروه تروریستی داعش هنوز به پایان نرسیده است. این مقام فرانسوی افزود: جنگی علیه داعش وجود دارد که هنوز به پایان نرسیده است و کسانی که تصور می‌کنند داعش ریشه‌کن شده، در اشتباهند.

هفته گذشته وزیر خارجه فرانسه وعده داد به محض آنکه یک راهکار سیاسی در سوریه به دست آید، پاریس نیرو‌های خود را از این کشور خارج خواهد کرد. او همچنین تاکید کرد روسیه در این خصوص عهده دار مسئولیت سیاسی است و بنابراین سوریه یک راهکار سیاسی دارد نه نظامی.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی بیان شد که ناتالی لویزو، وزیر امور اروپایی این کشور در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد این کشور فعلا حضور خود را در ائتلاف مبارزه با تروریسم در سوریه حفظ خواهد کرد.

در اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد با توجه به شکست داعش، واشنگتن تمامی نیرو‌های خود را از سوریه خارج خواهد کرد. با این حال واشنگتن از اعلام زمان دقیق خروج نیرو‌های این کشور از سوریه خودداری کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، بشار اسد ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید سعید
۱۹:۳۴ ۲۴ دی ۱۳۹۷
تورو خدا یکی اینو (پاریس) خفه کنه .به تو چه چرا تو کار همه دخالت میکنه جوری صحبت میکنن که شاه جهانن .کسی نیست به اینا بگه سرت تو کار خودتون باشه و به مشکلات خودتون برسین اجنبی ها
آخرین اخبار