آنکارا در تلاش برای گسترش نفوذ خود در شمال سوریه

ترکیه به فرانسه درباره حمایت از کُرد‌ها هشدار داد

ترکیه اعلام کرد نیرو‌های فرانسوی باید حمایت خود را از نیرو‌های کُرد یگان‌های مدافع خلق متوقف کنند.

ترکیه به فرانسه درباره حمایت از کُرد‌ها هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، از زمان اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، ترکیه به طور گسترده نیروهای خود را در مرز سوریه مستقر کرده و امیدوار است بتواند نفوذ خود را در شمال سوریه تقویت کند.

ترکیه با اعزام نیرو و توپخانه‌های خود به مرز سوریه برای عملیات علیه نیروهای کُرد آماده می‌شود که در شمال سوریه مستقر هستند. آنکارا بر پاریس هم فشار می‌آورد و می خواهد نیروهای فرانسوی هم حمایت خود را از نیروهای کُرد یگان های مدافع خلق متوقف کنند. وزیر امور خارجه ترکیه قاطعانه چنین خواسته‌ای را مطرح کرده است.

مولود چاووش اوغلو در این باره گفت اگر نیروهای فرانسه برای کمک به آینده سوریه در اینجا هستند از آنها متشکریم. اما اگر آنها برای دفاع از یگان های مدافع خلق مانده‌اند این برای هیچ کس نفعی نخواهد داشت. فرانسه در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش مشارکت دارد. همچنین نیروهای ویژه فرانسه از نیروهای یگان های مدافع خلق پشتیبانی زمینی می‌کنند. 

فرانسه از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ابراز تأسف می‌کند. از دیدگاه ترکیه نیروهای کُرد تروریست هستند و این کشور آنها را در مرزهای خود نمی خواهد. ترکیه و متحدانش کنترل منطقه مرزی عفرین در شمال سوریه را در اختیار دارند. هدف آنها از این پس اشغال مناطق تحت کنترل کُردها در شمال شرقی سوریه است و به این ترتیب منبج نخستین هدف آنها خواهد بود.

کُردهایی که هفته گذشته به پاریس سفر کردند حمایت فرانسه را خواستار شدند. یکی از کُردها در سوریه می گوید ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما نمی‌پذیریم که جامعه بین‌الملل در برابر تهدیدات اردوغان سکوت کند.

ترکیه اعلام کرده است به تنهایی می‌تواند داعش را نابود کند. البته بسیاری از کارشناسان نظامی در این زمینه تردید دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار