تولید ترانسفورماتور کم صدا برای اولین بار درکشور

نیرو‌های نخبه و جوان شرکت ایران ترانسفو موفق به تولید ترانسفورماتور کم صدا برای اولین بار درکشور شدند.

دکتر ظهیری مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: آلودگی صوتی به ویژه در اطراف پست‌های برق که ترانسفورماتور دارای تن صدای یکنواخت است یکی از موجبات آزردگی ساکنین اطراف تاسیسات خدمات شهری است.

ظهیری با اشاره به اینکه در ترانسفورماتور سه منبع ایجاد نویز وجود دارد افزود:صدای هسته که در اثر اعمال ولتاژ به ترانسفورماتور بوجود می‌آید و صدای سیم پیچ‌ها و قطعات فلزی داخل ترانسفورماتور و همچنین صدای ناشی از سیستم‌های خنک کنندگی نظیر فن‌ها و پمپ‌ها از دلایل ایجاد آلودگی صوتی هستند.
 
تولید ترانسفورماتور کم صدا برای اولین بار درکشور

مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو با بیان اینکه تکنولوژی محاسبه، طراحی و ساخت ترانسفورماتور این اجازه را به شرکت‌های سازنده می‌دهد تا با تمهیداتی سطح صدای ترانسفورماتور‌ها را کاهش دهند گفت: در همین راستا نیرو‌ها نخبه این شرکت توانسته اند به دانش فنی کاهش صدای ترانسفورماتور دست یافته و ترانسفورماتور‌های با صدای بسیار پایین تولید نمایند.

وی خاطر نشان کرد:تاکنون در همین زمینه شرکت ایران ترانسفو موفق به ساخت و تحویل دو دستگاه ترانسفورماتور ۴۰MVA-۶۳/۲۰ kV (کم صدا) به برق گیلان و همچنین دو دستگاه ترانسفورماتور به برق منطقه‌ای زنجان شده است.

گفتنی است: سطح صدای ترانسفورماتور‌ها در حالت بی باری، بار کامل و ترکیبی مطابق استاندارد IEC۶۰۰۷۶-۱۰ همواره کمتر از ۴۵dB اندازه گیری شده است.
 
انتهای پیام/ن
 
 

ساخت ترانس های بی صدا در زنجان

برچسب ها: صنعت ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.