۶۷ درصد طلاق‌ها در منوجان توافقی است

رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع طلاق‌های صورت گرفته در شهرستان منوجان، ۶۷ درصد آن‌ها توافقی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین شکوهی رئیس دادگستری شهرستان منوجان نسب در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴ مورد طلاق در شهرستان منوجان صورت گرفته است که ۶۳ مورد طلاق توافقی بوده است.

این مقام قضائی افزود: خوشبختانه از زمان راه اندازی مرکز مشاوره خانواده تحت نظارت مستقیم دادگستری منوجان، شاهد هستیم ۲۱ درصد از کل پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره منجر به ایجاد صلح وسازش بین زوجین شده است.

شکوهی نسب گفت: تاسیس این مراکز مشاوره و نظارت مستقیم بر عملکرد آن‌ها و همچین استفاده از روانشناسان مجرب در این حوزه، گامی مهم در جهت کاهش طلاق می‌باشد که متاسفانه در حال حاضر یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت کسب آموزش‌ها و مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین جوان تاکید کرد و افزود: یکی از نیاز‌های زوج‌های جوان قبل از تشکیل خانواده کسب مهارت‌های زندگی است.

این مقام قضائی گفت: اعتیاد به مواد مخدر، فقر، بیکاری، مشکلات اقتصادی، بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر، دخالت‌های نابجای بزرگترها، از دلایل و علل طلاق بوده است.

وی افزود: زوجین باید پیش از ازدواج شناخت کامل وجامعی از طرف مقابل و خانواده وی کسب کنند و با آگاهی و شناخت وارد زندگی مشترک شوند.

شکوهی نسب در پایان گفت: امیدواریم با تلاش و تعامل همه جانبه مسئولان گام‌های اساسی در جهت رفع مشکلات و اختلاف خانوادگی بر داشته شود و آمار طلاق و مشکلات خانوادگی کاهش یابد.
انتهای پیام/ی

اعتیاد به مواد مخدر، فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی عامل طلاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.