در انتظار اروپا یا همراه با دوستان؟ + فیلم

با توجه به ناتوانی اروپا در اجرای تعهدات خود در قبال ایران، بسیاری از کارشناسان معتقدند ایران باید به درخواست شرکای سنتی توجه بیشتری کند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از خروج آمریکا از برجام ایجاد یک سازوکار مالی با اروپا برای رفع موانع از سر راه مبادلات بانکی به عنوان یک اولویت مطرح شد اما اروپایی ها در اجرای تعهدات خود کند هستند.

در چنین شرایطی عده ای از کارشناسان معتقدند به جای همراهی با وعده های اروپا باید به درخواست شرکای سنتی توجه کرد. مدتهاست که یکی از خواسته‌های همراهان استراتژیک ایران از ما انعقاد پیمان‌های دو جانبه پولی است. از امیان این کشورها این پیمان با ترکیه منعقد شده است، اما مبادلات در قالب این قرارداد تقریبا هیچ است!

 

 


بیشتر بخوانید: اس پی وی؛ آزمون جدید بدعهدی غرب


انتهای پیام/
 

رسیدن وقت توجه به شرکای قدیمی + فیلم

برچسب ها: برجام ، ارز ، دانلود فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
آقا این همه صحبت ملت متوجه شدن مسولین نه
Iran (Islamic Republic of)
Rahim A
۱۱:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
اقا اگه گوش شنوا داشتند الان مشكلات امروز را نداشتيم.
مشكل اينه كه مسولين خودرا بينياز از نظرات سازنده ديگران ميپندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
تا دلدادگان غرب تو ایران هستند کشور پیشرفت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
Bahramzadeh
۰۷:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
اگردولت سياست ارز چند نرخى را كنار بگذارد وقيمت هارا كلا ازاد كند در عوض پرداخت يارانه نقدى را تقويت و جايگزين سوبسيدهاى غلط بكند بزودى اقتصاد سرو شكل طبيعى خود را پيدا خواهد كرد و وارد كنندگان كالا خود راه تجارت با خارج را خواهند يافت
واز رانت هاى غير قابل كنترل وخسارت به بيت المال جلوگيرى ميشه
Australia
علی جی
۰۵:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
همزمانی خروح آمریکا از سوریه و افغانستان و مذاکرات صلح یمن و دوری قابل پیشبینی این کشور های جنگ زده از هر گونه شراکت در جنگ ایران-آمریکا, در کنار اصرار ترامپ به ساخت دیوار و محدودیت شدید ورود اتباع ایرانی به آمریکا می تواند به آمادگی آمریکا برای درگیری با ایران (در صورت بستن تنگه ی هرمز و ...) تعبیر شده و ایران شروع کننده آن معرفی شود.
لذا, این احتمال می تواند وجود داشته باشد که اروپا مشغول اتلاف وقت و معطل کردن ایران به منظور دادن فرصت تنفس و آماده شدن به آمریکا برای برخورد سخت با ایران و همچنین به فراموشی سپردن قانون شکنی آمریکا در خروج از برحام و مسئولیت آمریکا در عواقب احتمالی این خروج (جنگ احتمالی با ایران) در آینده, در اذهان عمومی جهان را دارد.
بنابراین, تکرار و جلوگیری از فراموشی عهد شکنی آمریکا در اذهان عمومی جهان و همزمان پیگیری وفای به عهد اروپایی ها توسط مسئولین و رسانه های داخلی می تواند تا حد قابل توجهی در تضعیف سیاست احتمالی درگیری با ایران موثر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۱۱:۵۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
توهم جنگ يك فكرباطل است .جنگ همان بود كه در سوريه اتفاق افتاد ونتيجه اش هم معلوم شد .ديگر نخواهيد ديد يا شنيد كه تكرار بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
اروپا بدون اجازه آمریکا کاری را انجام نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سگ زرد ( اروپا ) برادر شغال ( آمریکا ). اطمینان = اشتباه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷
باید به نقد چسبید و وعده نسیه اروپای منافق و ریاکار را به دیوار کوبید. یک ضرب المثل قدیمی چینی میگه: هیچوقت گنجشک اسیر مشتت را به امید بدست اوردن کبوتر بالای درخت رهانکن.
آخرین اخبار