تحقق اهداف تربیتی با ترویج فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان

دومین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با هدف بررسی برنامه‌ها برای حضور دانش آموزان در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در دومین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ گفت: این شورا با هدف بررسی برنامه‌ها برای حضور دانش آموزان در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان نخبه قرآنی در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن، عترت و نماز بیان داشت: تربیت قرآنی دانش آموزان زمینه رشد علمی و آموزشی آنان را در پی خواهد داشت.

موسوی اصل با اشاره به توانمندی‌های علمی و حضور چهره‌های برتر قرآنی در این ناحیه افزود: شناسایی استعداد‌های قرآنی و فراهم کردن شرایط برای پرورش این استعداد‌ها موجب ایجاد فضای قرآنی در مدارس خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به حمایت‌های همه جانبه در جهت برگزاری هرچه بهتر کارگاه‌های آماده سازی دانش آموزان نخبه قرآنی اشاره و تصریح کرد: بررسی ظرفیت‌ها برای حضور موفق در مسابقات قرآن، عترت و نماز توسط کارشناسی قرآن و عترت دنبال شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۸۰۰ دانش آموز مقاطع مختلف در مرحله ناحیه‌ای مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند اذعان داشت: این مسابقات به مدت ۶ روز از ۲۴ لغایت ۳۰ آذر ماه در دبیرستان غیر دولتی دانشگاه برگزار گردید.

سید جاسم موسوی اصل با بیان اینکه مسابقات رشته‌های کنفرانسی اعم از نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن و احکام در ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه در دبیرستان‌های شاهد عفاف و شاهد رضوان و دبیرستان سروش برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت و برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک در طول دهه مبارک فجر خواهد بود.

انتهای پیام/گ

برگزاری مسابقات قرآن و عترت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.