واکنش سوریه به اظهارات اردوغان: ترکیه فقط از زبان اشغالگری و تجاوزگری استفاده می‌کند

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‎ای اعلام کرد دمشق مصمم است تمامیت ارضی کشور را حفظ و با هر گونه اقدام اشغالگرانه ترکیه مقابله کند.

واکنش سوریه به اظهارات اخیر اردوغان: ترکیه فقط از زبان اشغالگری و تجاوزگری استفاده می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، سوریه از اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره ایجاد یک منطقه امنیتی در شمال سوریه به شدت انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سخنان و اقدامات اردوغان نشان می‌دهد که ترکیه فقط از زبان اشغالگری و تجاوزگری استفاده می‌کند و اقدامات این کشور با اصول بسیار بنیادین سازمان ملل و منشور این سازمان مغایرت دارد.

رئیس جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرد کشورش قصد دارد در چارچوب توافقی که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داشته است یک منطقه امنیتی در شمال سوریه ایجاد کند.

رجب طیب اردوغان گفتگوی تلفنی اخیر خود با دونالد ترامپ را کاملا مثبت دانست. در این گفتگوی تلفنی دو طرف درباره طرح ایجاد یک منطقه امنیتی سی و دو کیلومتری در طول مرزهای سوریه توافق کردند.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه خود تاکید کرد هر گونه اقدام که حاکمیت سوریه را مختل کند یک اقدام تجاوزکارانه محض و علنی و اشغال مستقیم سرزمین‌های سوریه تلقی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است دولت سوریه مصمم است تمامیت ارضی کشور را حفظ و با هر گونه اقدام اشغالگرانه ترکیه مقابله کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار