پویش ملی «خاطره نگاری و تاریخ نگاری انقلاب» در رادیو انقلاب

مدیر رادیو انقلاب گفت:رادیو انقلاب با شعار صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی ضمن تعامل با مخاطبان از شنونده‌های خود می‌خواهد که به پویش ملی «خاطره نگاری و تاریخ نگاری انقلاب» بپیوندند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا حبیبی مدیر رادیو انقلاب و دبیر ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معاونت صدا گفت: در جشن بزرگ انقلاب در اسفند ماه از ۴۰ نفر فعال در پویش ملی «خاطره نگاری و تاریخ نگاری انقلاب»، از برنامه‌سازان رادیو انقلاب اعم از شبکه‌های ملی و استانی شامل ۴۰ نفر از بهترین تهیه کنندگان، گویندگان، گزارشگران، مستندسازان و برنامه‌های برتر از شبکه‌های برتر  تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی رادیو انقلاب در ۲۰ آبان ماه سال جاری به تبیین سیاست‌ها و محور‌های برنامه سازی دراین رادیو اشاره کرد و گفت: رادیو انقلاب در راستای رسالت ذاتی خود و با عنایت به نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در پی اتخاذ سیاست‌های معاونت صدای رسانه ملی در راستای برنامه‌سازی و تولید محتوا با بهره گیری از ظرفیت‌های جدید حوزه‌های تولید پیام و انتشار آن، برای سومین سال در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ راه اندازی شد و تا کنون نیز پشتیبان شبکه‌های رادیویی بوده است.

حبیبی با بیان اینکه برنامه‌های رادیو انقلاب تا اسفند ماه روی موج fm ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز و اپلیکشین ایران صدا همچنین گیرنده‌های تلویزیونی قابل دریافت است، ادامه داد: این رادیو ۲۴ ساعته به صورت زنده و شبانه‌روزی در حال تولید برنامه است که تا امروز برای آن ۳ دوره پیشنهاد شده است.

حبیبی ادامه داد: رادیو انقلاب در برنامه‌ریزی ۴ ماهه تلاش کرده تا ضمن تعامل با نهاد‌ها و دستگاه‌ها از مسئولان کشور دعوت کند تا خدمات، دستاورد‌ها پیشرفت‌ها و جشن‌های چهل ساله جوانان و مبتکران ایران اسلامی را تبیین و معرفی کند.

وی گفت: به تناسب موضوع، استانداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، کارشناسان و صاحبنظران، شخصیت‌های انقلابی و مبارز، مسئولان نهاد‌ها و دستگاه‌ها در برنامه‌های رادیو انقلاب حضور دارند.

مدیر رادیو انقلاب از ویژه برنامه مشترک رادیو انقلاب با مراکز استان‌ها با عنوان (سفرنامه پیشرفت) یاد کرد که هر هفته با حضور مسئولان استان‌ها به تحولات چهل ساله در هر استان می‌پردازد. این ویژه برنامه پنج شنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر از رادیو انقلاب پخش می‌شود. ضمن اینکه برنامه‌ای با رویکرد معرفی و بررسی دستاورد‌های امنیتی ایران در مرز‌های کشور با همکاری فرماندهی مرزبانی ناجا با عنوان (انقلاب مرزها) به صورت هفتگی در یک شهر مرزی اجرا می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه پویش ملی «خاطره نگاری و تاریخ نگاری انقلاب» در رادیو انقلاب راه اندازی شده است، گفت: رادیو انقلاب ضمن تعامل با مخاطبان از شنونده‌های خود می‌خواهد که آثار خود را به نشانی این پویش ۴۰.seda.ir ارسال کنند تا این آثار از رادیو انقلاب پخش شود. همچنین گزارشگران افتخاری شهر‌ها و روستا‌ها برای ارسال پیشرفت‌ها و خدمات چهل ساله انقلاب اسلامی در مناطق مختلف کشور می‌توانند گزارش‌های خود را ارسال کنند.

مدیر رادیو انقلاب ادامه داد: در جدول پخش رادیو انقلاب چند ردیف برنامه‌های مراکز استان‌ها اعم از مستند، گزارش و مفاخر انقلابی لحاظ شده همچنین به صورت برنامه‌های استودیو به استودیو ارتباط‌هایی لحاظ شده است که در ارزیابی پایانی برنامه‌های رادیو انقلاب، این برنامه‌سازان نیز مشارکت خواهند داشت.

وی با اشاره به دوره دوم برنامه‌سازی رادیو انقلاب که دوره تبلیغی و فراخوان است، ادامه داد: از ۲۶ دی ماه روز فرار شاه از کشور ویژه برنامه‌هایی با رویکرد توجه به نوستالژی انقلاب و معرفی تاریخ و رویداد‌های ویژه، همچنین بسته‌های تبلیغی و عملکردی استانها، شهرستان‌ها، دستگاه‌های کشور تولید و پخش می‌شود که این دوره تبلیغی تا پایان بهمن خواهد بود.

حبیبی گفت: دوره سوم برنامه‌سازی دوره تحلیلی خواهد بود که از پایان بهمن تا ۱۹ اسفند ادامه دارد و به تحلیل و بررسی فعالیت‌ها‌ی انجام شده نهادها، آینده انقلاب و تحولات بین المللی نسبت به چهل ساله انقلاب با رویکردی دو جانبه، شامل تحولات داخلی و عملکرد منطقه‌ای و بین المللی ایران در همه حوزه‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی و ... می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار