کمبود ۱۰ هزار نیروی معلم در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در حوزه نیروی انسانی برای سال آینده ۱۰ هزار نیروی معلم کمبود داریم.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس در شیراز بیان کرد: اقداماتی برای تامین این نیرو‌ها نیز آغاز شده که موضوع را در جلسات کارگروه توسعه مدیریت استان پیگیری می‌کنیم که به همین منظور، قرارداد‌هایی را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده ایم که بخشی از نیروی مورد نیاز را از طریق حق التدریس‌های موجود در پیش دبستانی، آموزش دهندگان سوادآموزی و سرباز معلم تامین کنیم.

وی تصریح کرد: از بازنشستگانی که توان همکاری با ما در این زمینه دارند دعوت می‌شود که در صورت تمایل آمادگی خود را اعلام کنند.

نجفی تعداد واحد‌های آموزشی استان فارس را ۹ هزار و ۳۱۱ واحد برشمرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۹۴۲ واحد غیر دولتی و مابقی دولتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: تعداد کلاس‌های درسی فعال استان ۴۲ هزار کلاس، ۳۲ هزار کلاس دولتی و ۱۹ هزار کلاس شهری و مابقی آن ۱۳ هزار کلاس روستایی است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، ۱۵ درصد مدارس استان‌ها باید غیر دولتی باشد که استان فارس در این مقطع در سال‌های میانی این برنامه قرار دارد.

نجفی با اشاره به اینکه حدود ۳۸ درصد دانش آموزان ما در حوزه فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند اظهار کرد: این رقم تا پایان برنامه ششم باید به ۵۰ درصد برسد که تحقق آن نیازمند افزایش امکانات هنرستان‌های استان است.

مدیر کل آموزش و پرورس استان فارس تاکید کرد: امکانات موجود هنرستان‌ها فرسوده و تجهیزات آن‌ها اندک بوده، که در یک برآورد کلی در حال حاضر نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات نیاز است، تا بتوانیم دانش آموزان این واحد‌ها را پوشش دهیم.

وی گفت: بخشی از این امکانات آماده توزیع است و اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی نیز در دستور کار که تجهیزات خریداری شود و در اختیار هنرستان‌ها قرار گیرد.

نجفی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی ما نیازمند تخریب و بازسازی و در کشور نیز ۳۰ درصد از این گونه فضا‌ها نیاز به مقاوم سازی دارد که این رقم در استان فارس حدود ۲۷ درصد است.
انتهای پیام/ت

کمبود نیروی معلم در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار