همدان؛

پذیرش 420 نیروی انسانی حوزه تربیت بدنی در استان

مدیر کل آموزش و پرورش استان از جذب 420 نیروی انسانی حوزه تربیت بدنی تا چهار سال آینده در استان خبر داد.

پذیرش 420 نیروی انسانی حوزه تربیت بدنی در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۲۷۳ سهمیه استخدام آزاد آموزش و پرورش همدان در سال96 در استان وجود دارد از کمبود معلم آقا و خانم در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش همدان خبر داد.

مصطفی خزاعی ضمن گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: کل کارکنانی که در مجموعه آموزش‌ و پرورش استان همدان خدمت می‌کنند حدود 24 هزار نفر هستند که هفته گرامیداشت معلم را به دبیران گرامی استان تبریک می‌گوییم.

وی عنوان کرد: در تمامی رشته‌ها به ویژه در شهر همدان و شمال استان کمبود نیروی معلم مرد داریم و امسال ظرفیت‌هایی که در سطح استان ایجاد شده یک موضوع ماده 28 است که افراد وارد آن شده در آزمون شرکت می‌کنند و امسال نیز 273 نفر سهمیه استخدام نیروی آزاد است که اطلاعیه آن تابستان اعلام می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه 200 نفر از این 273 نفر در حوزه ابتدایی و 73 نفر در رشته‌های اول و دوم متوسطه، مربی پرورشی و غیره جذب می‌شوند گفت: تقریباً حدود 420 نفر پذیرش تربیت‌معلم خواهیم داشت که البته برای 4 سال آینده تربیت می‌شوند.

وی همچنین اعلام کرد: هر ساله حدود هزار الی 1100 نفر خروجی و بازنشسته از آموزش‌وپرورش داریم که اگر اکنون به طریقی تأمین نیرو نشود در چند سال آینده با چالش مواجه می‌شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: وزارتخانه نیز از این کمبودها اطلاع دارد و به همین علت در سال 96 حدود 40 هزار نفر نیروی انسانی در کل کشور که 15 هزار نفر آن از طریق مراکز تربیت‌معلم و 25 هزار نفر به صورت استخدام آزاد جذب می شوند.

انتهای پیام/ ص

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.