گردآوری ۶۰ طرح اولویت دار برای جذب سرمایه گذار در اردبیل

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از انتخاب و گردآوری ۶۰ طرح اولویت دار کشاورزی، صنعت و گردشگری برای جذب سرمایه گذار در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری به دستور مقام عالی استان با همکاری اعضای مرکز خدمات سرمایه گذاری اقدام به انتخاب و گردآوری ۶۰ طرح اولویت دار (۲۰ طرح بخش کشاورزی، ۲۰طرح بخش صنعت و ۲۰ طرح بخش گردشگری) نموده است که در مرحله مطالعات مکان یابی و تعیین منابع مالی و صدور مجوزات می‌باشد که این حرکت در کاهش بروکراسی اداری و کوتاه نمودن فرآیند سرمایه گذاری موثر بوده و در نهایت باعث جذب سرمایه گذار (داخلی و خارجی) می‌شود.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش امور زیربنای که به عنوان یکی از اصلی‌ترین پیش نیاز‌های فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌رود، می‌تواند در امر جذب سرمایه موفقیت آمیز باشد چرا که پایه و اساس یک اقتصاد پویا وجود زیرساخت اعم از انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و... می‌باشد که تسهیل کننده فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذار خارجی است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: استان اردبیل روند توسعه صنعتی را پس از استان شدن شروع نموده که در حال حاضر نیز با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده، وجود منطقه ویژه اقتصادی نمین، همجواری با بازار کشور‌های خارجی، پتانسیل ها، مزیت‌ها و مشوق‌های موجود با شتاب زیادی در حال صنعتی شدن می‌باشد، بطوریکه وجود مجموعه‌های بزرگ صنعتی و کشاورزی با سرمایه گذاری بالا که می تواند در توسعه و ایجاد صنایع کوچک جنبی پایین دست نقش مهمی ایفاد کنند.
مظفری عنوان کرد: نگاه ویژه به حوزه تجارت به عنوان یکی از مهمترین بستر‌های ایجاد ثروت و توسعه اقتصادی در کشور، اجتناب ناپذیر می‌باشد و این امر زمینه شکوفایی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری را نیز به همراه خواهد داشت که در نهایت موجب افزایش درآمد سرانه کشور و رفع مشکل بیکاری خواهد شد.
وی بیان کرد: توسعه صادرات از مهمترین مباحث در حوزه تجارت می‌باشد که محور اصلی توسعه کشور نیز متکی به رشد صادرات به ویژه افزایش صادرات تولیدی و خدمات می‌باشد و در این میان داشتن حدود ۳۶۹کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، وجود دو گمرک فعال و فرودگاه بین المللی در استان و .. می‌تواند این استان را در رتبه بالایی در زمینه سرمایه گذاری در بخش تجارت قرار دهد.
نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل خاطر نشان کرد: در صنعت گردشگری نیز استان اردبیل یکی از زیباترین نقاط کشور از نظر طبیعی و تاریخی و فرهنگی می‌باشدکه به جهت داشتن اقلیم بی نظیر و آب و هوایی استثنایی از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است که وجود بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی به صورت محوطه ها، تپه ها، پل ها، بناها، قلعه‌ها و ... در مناطق مختلف استان و ظرفیت‌های موجود در این بخش از جمله دریاچه ها، جنگل فندقلو وکوه سبلان بستری مناسب برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم ساخته است.
انتهای پیام/ح

جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار