شاداب سازی مدارس با استفاده همیاران مشاور دانش آموزی

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدا راه اندازی تشکل همیار مشاور به ظرفیت عظیم دانش آموزان در این حوزه توجه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مسعود شکوهی مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه همایش ملی همیار مشاور  در ساری گفت: تشکل همیار مشاور می‌تواند به ویژه در مدارس متوسطه اول و دوم می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

وی افزود: در مرحله نخست سعی کردیم دبیرخانه این همایش را با توجه به تجربه استان مازندران به این استان بسپاریم و اغلب کار‌هایی که در حوزه ستادی به معاونت پرورشی مازندران سپرده شد به خوبی برگزار شد.

شکوهی با بیان اینکه دو سال از زمان استقرار دبیرخانه همیار مشاور در مازندران می‌گذرد، گفت: محتوا‌های خوبی انجام شد و راهنما‌های که برای همیار مشاور انجام شده و حتی نوع سازماندهی آن‌ها در مدارس توانسته کار حوزه بهداشت روان و مشاوره را بهتر صورت دهد.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: آثار بسیار خوبی از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارائه شده و ۱۰ مقاله با حضور هیئت داوران ارزیابی شد و مقالات خوب و قابل اتکایی بود که نشان داده می‌شود بیش از این می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

شکوهی گفت: امسال براساس دستور معاون پرورشی وزیر شعار هر کلاس درس یک همیار مشاور را در سطح مدارس متوسطه اول داریم و امیدواریم این تشکل را تا پایان سال تحصیلی به آن ظرفیتی که تعیین کردیم برسانیم.

سلامت روانی بنیان همه فعالیت‌های تربیتی است

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش نیز گفت: سلامت روانی زیرساخت و بنیان همه فعالیت‌های تربیتی و راز شکوفایی دانش آموزان است.

وی افزود:  راه‌اندازی شاخه دانش‌آموزی سمن‌ها در مازندران نشان می‌دهد دانش‌آموزان بسیار توانمند هستند و می‌توانند در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنند که طرح همیار مشاور در همین راستا است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز توانمند در همیار مشاور داریم، گفت: می‌توانیم این ظرفیت را به عنوان نقطه ثقل در بخش‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار دهیم. هم در کنترل و هم در هدایت و راهنمایی در برابر آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

همیار مشاور به عنوان یک راهبرد اثرگذار پذیرفته شده است.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با اشاره به اهمیت مشاوره در این سنینگفت:  مشاوره خوبی در این سنین به نوجوانان ارائه نشود قطعا آسیب خواهند دید و بهترین مشاوره هم در این سنین می‌تواند توسط همسالان انجام شود. این همیار مشاوران می‌توانند با آموزش‌های لازم مشاوره‌های مناسبی ارائه دهند.

وی  با بیان اینکه همیار مشاور باید به عنوان یک تشکیلات باشد، گفت:برقراری ارتباط نزدیک، همکاری با مشاور مدرسه، کمک به مشاور مدرسه در زمینه شناخت مشکلات دانش آموزان و ارائه خدمات راهنمایی در زمینه مهارت‌های تحصیلی و اجتماعی با نظر مشاور از جمله وظایف همیار مشاور است.

وی با تأکید براینکه همیار مشاور باید دیندار و باتقوا باشد، گفت: افرادی که کار مشاوره انجام می‌دهند باید با همسالان خود صمیمی و خیرخواه باشند. چون همیار مشاور می‌تواند باعث مسئولیت پذیری دانش آموزان و تقویت رشد فردی و اجتماعی و مشاکرت پذیری و مهیا ساختن برای تصمیم سازی و تصمیم گیری سالم و درست شود.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار