معاون حمل و نقل و ترافیک برنامه‌های روز هوای پاک را تشریح کرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه برنامه‌های ۲۹ دی ماه روز هوای پاک را تشریح کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سیروس ذاتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور گرامی داشت ۲۹ دی ماه روز هوای پاک با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر و دستور شهردار ارومیه چندین برنامه در دست اقدام است.

ذاتی ادامه داد: براساس مصوبه کمسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر مقرر گردید به مدت ۳ روز از تاریخ ۲۹ دی ماه تا یکم بهمن ماه صدور برچسب معاینه فنی خودرو‌های سبک با ۳۰ درصد تخفیف صادر می‌شود. البته این تخفیف شامل بازدید مخزن و متعلقات گازسوز و تست هیدرو استاتیک مخزن نمی‌باشد.

وی تاکید کرد: مالکان خودرو‌های سبک در طول این ۳ روز با مراجعه به یکی از مراکز معاینه فنی شهر ارومیه می‌تواند نسبت به معاینه خودرو اقدام نمایند و از تخفیف فوق بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک در ادامه تشریح این برنامه‌ها افزود: طرح سنجش میزان آلایندگی اتوبوس‌های شهر به منظور شناسایی اتوبوس‌های دارای آلایند‌های دودزا در دست اجرا است، که پس از شناسایی این اتوبوس‌های عیب یابی و مشکلات آن‌ها حل خواهد شد. تبلیغات محیطی در سطح شهر به منظور اطلاع رسانی با موضوع هوای پاک و حفظ محیط زیست نیز ازجمله برنامه‌های این معاونت برای روز ۲۹ دی می‌باشد. علاوه براین در پارک آموزش ترافیک ضمن برگزاری گارگاه آموزشی، مسابقه نقاشی با موضوع هوای پاک برای کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال برگزار خواهد شد.

در پایان ذاتی از عمومی شهروندان خواست در این روز به منظور تکریم روز هوای پاک در سفر‌های درون شهری از دوچرخه و یا حتی المقدور از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند و در مسیر‌های کوتاه پیادروی را جایگزین خودرو شخصی کنند؛ چون هوای پاک حق هر شهروندی است و با استفاده از خودرو شخصی و آلوده کردن هوا این حق را از سایر شهروندان سلب نکنیم.
 
انتهای پیام/م

 

برنامه های روز هوای پاک در ارومیه

برچسب ها: آب و هوا ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.