وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

افزایش پنج برابری تولیدات بخش کشاورزی در کشور

وزیر جهاد کشاورزی، از افزایش پنج برابری تولیدات بخش کشاورزی در کشور، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به چهارمحال و بختیاری و در جمع خبرنگاران گفت: تولیدات کشاورزی در کشور، از ۲۵ میلیون تن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، به ۱۲۲ میلیون تن در حال حاضر افزایش یافته که حدود پنج برابر است.

وی افزود: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی دستاورد‌های بسیاری کسب کرد تا زمینه را برای استقلال و خودکفایی کشور در حوزه مواد غذایی فراهم کند.

حجتی با اشاره به رشد ۲۰ برابری تولید محصولات باغی کشور تصریح کرد: در حوزه تولید گوشت طیور نیز از ۱۶۰ هزار تن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با رشد ۱۲ درصدی به بیش از ۲ میلیون تن رسیده است.

وی همچنین از صادرات ۶۵۰ میلیون دلار مواد لبنی طی سال جاری خبر داد و گفت: تولید پنیر در کشور از ۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۵۶ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تولید شیلات نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد قابل توجه از ۵۰ هزار تن به ۱.۱ میلیون تن رسیده است.

حجتی، استقلال در تولید مواد غذایی را از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز با خودکفایی در تولید گندم، نان خارجی از سفره‌های مردم برچیده شده است و با تکمیل زنجیره از مزرعه تا سفره به بخش قابل توجهی از اهداف پیش بینی شده خود در این حوزه دست یافته ایم.

وی همچنین از ذخیره ۳۵ هزار تن سیب درختی و ۴۰ هزار تن پرتقال برای نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: ارسال به استان‌ها و ذخیره سازی در سردخانه‌ها آغاز شده است.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در روز پنج شنبه ۲۷ دی ۹۷ و بمنظور سرکشی، کلنگ زنی و افتتاح چند طرح حوزه کشاورزی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های بروجن و لردگان، به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/ش

سفر وزیر جهاد کشاورزی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار