کاهش غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان / وزش باد فرداشب فروکش می کند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:هم اکنون از غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان کاسته شده و دید افقی نیز به نسبت صبح بهبود یافته است

آزاد منش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان درگفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همچنان وزش باد و گردوخاک در زاهدان و نواحی نیمه شمالی استان ادامه دارد اما از فردا شب باد فروکش می کند.

رضا آزادمنش افزود : هم اکنون سرعت وزش باد در زاهدان حدود ۵۴ کیلومتر بر ساعت است که انتظار داریم همچنان شرایط ادامه داشته باشد.

وی افزود: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان کاسته شده و دید افقی نیز به نسبت صبح بهبود یافته است به طوریکه اکنون شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین‌المللی زاهدان هشت کیلومتر است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نصرت آباد نیز ساعاتی است که به صورت موقت از سرعت وزش باد کاسته شده اما وزش باد شدید در این شهر همچنان ادامه دارد.

آزادمنش ادامه داد: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی از ساعاتی دیگر قدری بر سرعت وزش باد در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان افزوده می شود اما اواسط صبح فردا برای لحظاتی سرعت باد کاهش می یابد ولی دوباره تا عصر و اویل شب وزش باد شدید در برخی نواحی نیمه شمالی ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون از تراکم غلظت غبار در شهرهای شمالی استان نیز کاسته شده است، افزود: بر اساس آخرین گزارش اعلامی ازایستگاه هواشناسی زابل دید افقی در این شهر به شش کیلومتر رسیده و نسبت به قبل قدری شرایط بهتر شده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: منشأ گردوغبار موجود در زابل مناطق مستعد نواحی مرکزی استان و بخش عایی از استان کرمان است که در نتیجه وزش بادهای بسیار شدید و خیزش گردوغبار از این مناطق، به شمال استان نفوذ کرده است.

 

انتهای پیام/پ

آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار