زاهدان در هاله‌ای از غبار / غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۱۱ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک در شبانه روز گذشته میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به هزار و ۶۵۵ میکرو گرم بر متر مکعب معادل ۱۱ برابر حد مجاز رساند.

زاهدان در هاله‌ای از غبار / غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۱۱ برابر حد مجاز رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد شدید در زاهدان به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در این شهر را به هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی با بیان اینکه وزش باد در زاهدان فروکش کرده است، افزود: گرد و غبار به جای مانده از این باد شدید همچنان در زاهدان دیده می‌شود و شاخص کیفیت هوای این شهر را در شرایط ناسالم قرار داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد شدید سبب شد تا در روز گذشته برخی محور‌های مواصلاتی به ویژه محور بم زاهدان برای ساعاتی مسدود و پس از بازگشایی مجدد تردد خودرو‌ها با احتیاط انجام شود.

حیدری با بیان اینکه وزش باد شدید و گرد و غبار حاصل از آن برخی فعالیت‌های دیگر را نیز دچار اختلال کرد، گفت: کاهش دید افقی در زاهدان سبب تغییر برنامه پروازی برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز شد.

انتهای پیام/ف

وزش باد شدید میزان غلظت ذرات معلق در زاهدان  را به  ۱۱ برابر حد مجاز رساند

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار