شکارچیان قوچ و میش وحشی در دام محیط بانان

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از دستگیری شکارچیان قوچ و میش وحشی در کوه هوای لامرد خبر داد.

زارع مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: محیط بانان منطقه شکارممنوع کوه هوا که به منظور کنترل و تامین امنیت وحوش اقدام به برپایی چادر کرده بودند با شنیدن صدای شلیک گلوله و پس از حدود دو ساعت جستجو ۲ نفر شکارچی سابقه دار را که لاشه ۲ راس حیوان وحشی را با خود حمل می‌کردند مشاهده کردند.

وی تصریح کرد: شکارچیان متخلف دارای ۲ قبضه اسلحه سمینوف و برنو بوده و از عشایر ساکن کوه هوا بوده که به سمت چادر‌های سکونت خود در حرکت بودند.

زارع ادامه داد: با توجه به تاریک شدن هوا و ضرورت هماهنگی با ماموران انتظامی محیط بانان چادر را زیر نظر گرفته و پس از گرفتن دستور قضایی و بازرسی از چادر متخلفان مقداری گوشت حیوان وحشی متعلق به ۲ راس قوچ و میش وحشی کشف و ۲ قبضه اسلحه برنو و پنج تیر پران کشف و ضبط شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: به منظور یافتن اسلحه سمینوف متهم پس از دستگیری جهت تحقیقات بیشتر در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت.

شهرستان لامرد ۳۷۴ در فاصله کیلومتری شیراز قرار دارد.

همچنین زارع بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون، ۱۰۰ کیلوگرم هیزم به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی یک لول روسی و ۲ دستگاه اره برقی کشف و ضبط کردند.

وی افزود: این موارد در بازرسی از خودرو و سپس منزل متهم کشف شده و یک دستگاه خودرو پیکان وی نیز توقیف شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: این متهم در منطقه حفاظت شده دشت برم تنگ ابوالحیات با همکاری نیروی انتظامی منطقه تنگ ابوالحیات دستگیر شده و با دستور مقام قضایی شهرستان بازداشت شد.

انتهای پیام/چ

دستگیری شکارچیان در لامرد

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار