در راستای حفظ حقوق شهروندی؛

مکان‌های عرضه دام در فاریاب ساماندهی می‌شوند

رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب از آغاز به کار کارگروه امنیت غذایی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

مکان‌های عرضه دام در فاریاب ساماندهی می‌شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا سالاری رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب گفت: با توجه به اهمیت بحث سلامت و بهداشت عمومی جامعه و در راستای حفظ حقوق عامه، کارگروه امنیت غذایی و بهداشتی با عضویت مرکز بهداشت، دامپزشکی، پلیس و با محوریت سیستم قضائی در فاریاب تشکیل شده است.

وی افزود: اولویت اول این کارگروه ساماندهی و برخورد قاطع با متخلفان و واحد‌های صنفی است که امنیت غذایی شهروندان را به مخاطره می‌اندازند.

سالاری گفت: رعایت موارد بهداشتی از سوی تمامی اصناف الزامی است و چنانچه قصور و کوتاهی از سوی هر شخصی صورت پذیرد با قاطعیت و وفق مقررات مربوطه با آن‌ها برخورد خواهد شد

وی افزود: از این پس هیات عالی امنیت غذایی به صورت سرزده از واحد‌های صنفی مختلف از جمله اغذیه فروشی ها، شیرینی فروشی ها، مراکز عرضه مواد پروتئینی و گوشتی (مرغ و ماهی و گوشت قرمز) و همچنین مراکز عرضه دام و کشتارگاه‌ها بازدید بعمل خواهد آورد و در محل با نظر کارشناسان مربوطه تصمیم قضائی اخذ خواهد شد.

رییس حوزه قضایی فاریاب تصریح کرد: با راه اندازی این کارگروه در آینده نزدیک مکان‌های عرضه دام که در سطح شهر و حاشیه شهر و مناطق مسکونی وجود دارد و باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شوند، ساماندهی خواهند شد.

سالاری اظهار داشت: در شهرستان فاریاب بالغ بر ۱۴ هزار راس دام سنگین (گاو) و در این فصل بیش از ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند) وجود دارد، لذا ساماندهی این حجم بالای دام ضرورت دارد.

وی  گفت: وظیفه همه‌ی ما اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در بین مردم می‌باشد و در این خصوص باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت فرهنگ سازی استفاده شود.


انتهای پیام/ح

کارگروه امنیت غذایی در فاریاب فعال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار