دستیابی به فناوری‌های روز دنیا یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: دستیابی دانشمندان جوان به فناوری‌های نوین یکی از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع اطاقور لنگرود گفت: دستیابی ارزشمند دانشمندان جوان بعد از انقلاب اسلامی در حوزه نانو، لیزر، علوم فضایی و هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، داروسازی و شبیه‌سازی حیوانات موجب شده تا در این علوم ما جز چند کشور برتر دنیا قرار گیریم و این پیشرفت یکی از دستاورد‌های  انقلاب اسلامی است.

وی، با اشاره به تعبیر امام راحل (ره) از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن، افزود: انقلاب اسلامی را می‌توان شروع دگرگونی‌های بزرگ و بنیادی در ایران و کشور‌های منطقه قلمداد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان اینکه در دوران طاغوت به عمد ایران و ایرانی را از دستیابی به علوم روز دنیا محروم می‌کردند، افزود: انقلاب اسلامی برای جبران این عقب‌ماندگی، دستیابی به دانش روز و فناوری‌ها را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، از آرمان‌های خود مطرح کرد.

حجت الاسلام ستار علیزاده، سرعت پیشرفت علمی در ایران را ۱۱ برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان دانست و گفت: میزان باسوادی در کشور پس از انقلاب ۹۶ درصد است و این در حالی است که این عدد در دوران طاغوت ۳۰ درصد بوده است.

وی به گسترش بی نظیر مراکز آموزش عالی و رشته‌های مورد نیاز کشور پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب نزدیک به ۱۵۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم که امروزه این تعداد نزدیک به ۴ میلیون نفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، درباره پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب در حوزه مختلف علوم پزشکی گفت: ایران اسلامی قطب پزشکی در غرب آسیا است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، رشد صنعتی در حوزه تولید آهن و آلومنیوم، سدسازی، کشتی سازی و حوزه‌های مربوط به حفر چاه و استخراج نفت را از دیگر افتخارات ایران پس از انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این امور در دوران پهلوی کاملاً به غرب وابسته بودیم.

وی افزود: در خودروسازی هم با وجود همه نقد‌هایی که به کیفیت و عرضه خودرو‌ها وارد است پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در حوزه نظامی که از وابستگی ۱۰۰ درصدی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و موشک‌ها و توان نظامی نیرو‌های نظامی ما امنیت و بازدارندگی ۱۰۰ درصدی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: دشمن با تکیه بر توان گسترده رسانه‌ای خود از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ماهواره‌ای و فضای مجازی به شدت به دنبال القای یاس و ناامیدی نسبت به آینده انقلاب و جمهوری اسلامی است.

وی گفت: اگر روحیه خودباوری، عزت نفس ملی، میهن دوستی از مردم ایران به ویژه جوانان گرفته شود به جای آن غرب دوستی و گل و بلبل دانستن کشور‌های غربی جایگزین شود، راه برای استثمار و به استعمار کشیدن ملت ایران باز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مردم نجیب ایران که انقلاب کردند و انقلاب را ادامه داده و از آن حفاظت می‌کنند از انقلاب گله‌مند نیستند، چون اعتقاد دارند عمده مسئولان انقلابی بوده و در حال فعالیت جهادی هستند، اما نسبت به برخی بی تدبیری‌ها در جلوگیری از مشکلات و مهار تورم و گرانی و بیکاری و فساد اجتماعی و فرهنگی کشور انتقاد شدید دارند.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود افزود: برخورد به موقع با سوءاستفاده گران از قدرت و ثروت مردم را به آینده کشور و انقلاب دلگرم‌تر می‌کند، چرا که مردم وارث اصلی انقلاب و ارزش‌های معنوی آن هستند.

وی تصریح کرد: عده‌ای خودفروخته و عامل بیگانه، مامور هستند با پررنگ کردن روحیه اشرافی گری در برخی مسئولان و آقازاده‌ها، مردم را نسبت به آرمان‌ها و افتخارات و برکات انقلاب بدبین کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دستیابی به فناوری‌های نوین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.