سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی:

لیست برندگان انتخابات پارلمانی در 19 ولایت افغانستان نهایی شده است

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از نهایی شدن لیست برندگان انتخابات پارلمانی در 19 ولایت این کشور خبر داد.

لیست برندگان انتخابات پارلمانی در 19 ولایت کشور نهایی شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از نهایی شدن لیست برندگان انتخابات پارلمانی در 19 ولایت این کشور خبر داد.

کمیسیون انتخابات افغانستان روز دوشنبه هفته گذشته (24 جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در حوزه کابل و کوچی ها را اعلام کرد و بدین ترتیب نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در تمام ولایت های افغانستان (به استثنای غزنی) کامل گردید. کمیسیون شکایت های انتخاباتی افغانستان پس از آن به بررسی شکایت های موجود از نتایج انتخابات پرداخت و از ثبت هزاران شکایت در تمام ولایت های افغانستان خبر داد.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان با بیان اینکه لیست نهایی نتایج ۹ ولایت پیش از این به کمیسیون انتخابات ارسال شده بود، اظهار داشت:  لیست نهایی 10 ولایت دیگر  نیز تکمیل شده و به زودی در اختیار کمیسیون انتخابات قرار می گیرد.

به گفته وی، بررسی نتایج انتخابات ولایت های باقی مانده در هفته آینده نهایی خواهد شد.

علیرضا روحانی تاکید کرد که احتمال تغییرات قانونی در نتایج برخی ولایت ها وجود دارد؛ شماری رای افراد تغییر خواهد کرد و همچنین در برخی ولایت ها جای افراد برنده و بازنده تغییر خواهد کرد.

پیش از این شماری از نمایندگان مجلس، نامزدان انتخابات پارلمانی و نمایندگان احزاب سیاسی افغانستان، کمیسیون انتخابات را به تقلب گسترده در نتایج  انتخابات متهم و تاکید کرده بودند که انتخابات در برخی از ولایت ها از جمله کابل باید دوباره برگزار شود.

گفتنی است که انتخابات پارلمانی افغانستان پس از 3 سال تاخیر در 28 و 29 میزان/ مهر در این کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار