اجرای طرح روحانی محله در قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت : طرح روحانی محله برای حل اختلافات و مشکلات هز محله در قزوین در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران کشور گفت: اداره کل تبلیغات قزوین کار نو و جدیدی را به نام "روحانی محله" راه‌ندازی کرده است که این طرح در قزوین به عنوان نمونه‌ای برای کشور درحال معرفی و اجراست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در این طرح در هر محله یک روحانی مستقر می‌شود و با ائمه جماعات مساجد، مردم و افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند ارتباط می‌گیرد و سعی دارد اختلافات و مشکلات هرمحله را حل کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند همراه سازی با جامعه گفت: اثرپذیری و اثرگذاری در حوزه خواهران بسیار جدی‌تر از برادران است و باید از این فرصت برای جذب بیشتر مردم استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به وضع اخلاق در جامعه گفت: عموم جامعه مشکلات خود را در ۲ حوزه شغل و درآمد می‌بینند و ضرورت نیاز به اخلاق و دین کمرنگ شده که احیا اخلاق و ارتقاء معرفت دینی در جامعه بر عهده حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اهتمام به کیفیت و محتوا در حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و تصریح کرد: در شکل‌گیری محتوا نباید نگاه دانشگاهی غالب باشد بلکه محتوا باید براساس مسائل حوزوی تدوین شود، اما طلاب باید به دور از انگیزه‌های دنیوی با پشتوانه علمی-تحقیقی کار کنند.

انتهای پیام/ک

دیدار امام جمعه قزوین  با اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار