هفت هزار نفر عضو در شورای اسلامی روستا‌های فارس

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: بیش از هفت هزار نفر به عنوان اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های فارس در تصمیم گیری‌ها و پیگیری امور روستاییان مشارکت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کمال پاک فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع واگذاری اداره امور به مردم در دستور کار نظام قرار گرفته و با تصویب و اجرایی شدن قانون شورا‌های اسلامی برگزاری پنج دوره انتخابات شورا‌های اسلامی، نمایندگان مردم در روستا‌ها با رای مردم مشخص و پیگیری بسیاری از امور به آن‌ها واگذار شد.

وی تصریح کرد: دو هزار و ۱۱۱ روستای استان دارای نهاد دهیاری است که مانند شهرداری‌ها وظیفه بهسازی محیط روستاها، جمع‌آوری و دفن بهداشتی پسماند، کنترل ساخت و ساز‌ها و مسائل بهداشتی روستا‌ها و ایجاد بوستان و ارائه دیگر خدمات به روستاییان را به عهده دارند.

پاک فطرت با بیان اینکه پارسال معابر بیش از ۲۹۷ روستای استان به میزان ۴۸۷ هزار متر مربع با استفاده از سهمیه قیر اختصاص یافته در قانون بودجه با همکاری دهیاری‌ها آسفالت شد، افزود: در حوزه راه روستایی، تا قبل از انقلاب هیچ یک از روستا‌های استان از راه ارتباطی آسفالت شده برخوردار نبودند که در حال حاضر استان از ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس تصریح کرد: در زمینه تامین آب آشامیدنی نیز تعداد روستا‌های برخوردار از آب آشامیدنی سالم و از لوله کشی آب در هر شهرستان به پنج روستا هم نمی‌رسید، اما تا کنون به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ روستای فارس زیر پوشش آبفا روستایی استان از خدمات دولت در این زمینه بهره‌مند می‌شوند.

وی طول شبکه‌های انتقال آب و شبکه‌های داخلی روستا‌های استان را بالغ بر ۱۹ هزار کیلومتر اعلام و تصریح کرد: در زمینه برق رسانی نیز قبل از انقلاب هیچ یک از روستا‌های استان دارای برق نبودند، اما اکنون تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت برق بهره‌مند شده اند.

پاک فطرت ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز قبل از پیروزی انقلاب، روستا‌های استان پزشک نداشته اند که روستاییان مجبور بودند برای دریافت کوچکترین خدمات درمانی به شهر‌ها مراجعه کنند و تا کنون نیز ۹۵۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی استان ساخته شده و بیش از ۴۰۰ پزشک خانواده و تعداد قابل توجهی بهیار نیز در این مراکز مشغول خدمات رسانی به روستاییان هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس تاکید کرد: در زمینه گازرسانی به روستا‌های استان نیز در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته ایم به طوری که در حال حاضر یک هزار و ۶۲۶ روستای استان دارای گاز هستند و در دهه فجر امسال نیز بهره برداری و گازرسانی به ۱۰۰ روستا در استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: درموضوع مقاوم سازی مسکن روستایی و بهره‌مندی روستاییان از مسکن مناسب نیز پس از پیروزی انقلاب اقدامات خوبی در روستا‌های استان انجام شد به طوری که در سال‌های اخیر ۶۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده در حوادث مختلف با کمک دولت بازسازی و بیش از ۱۴۴ هزار واحد نیز با اختصاص تسهیلات کم بهره مقاوم سازی شدند.
انتهای پیام/ت

مشارکت اعضای شورای اسلامی در روستا‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار