سرکنسول ایران در هرات:

ایران آماده انتقال تکنولوژی و تجربیات خود در شهرک صنعتی هرات می باشد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در دیدار با رئیس اتاق صنایع و معادن ولایت هرات از آمادگی ایران جهت انتقال تکنولوژی و تجربیات در شهرک صنعتی هرات خبر داد.

ایران آماده انتقال تکنولوژی و تجربیات خود در شهرک صنعتی هرات می باشدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمود افخمی رشیدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در دیدار با حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن ولایت هرات از آمادگی ایران جهت انتقال تکنولوژی و تجربیات در شهرک صنعتی هرات خبر داد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: امنیت و توسعه و شکوفایی اقتصادی افغانستان به منزله امنیت و توسعه ایران است و جمهوری اسلامی ایران همواره از آن حمایت می کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از بخش صنایع افغانستان حمایت می نماید زیرا هر نوع سرمایه گذاری در بخش صنعت باعث ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت می شود که این امر منجر به تحکیم امنیت می گردد که در راستای منافع دو کشور می باشد.

حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع هرات نیز ضمن تشکر از ارائه خدمات تجاری و کنسولی این نمایندگی به صنعتگران حوزه غرب افغانستان اظهار داشت: این دومین ملاقات بین ما در سال جاری است و هدف از این دعوت تجدید دیدار و مرور همکاری های فیمابین می باشد.

خادم گفت: هرات قطب صنعتی افغانستان است و شهرک صنعتی هرات که با کمک جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در حال توسعه می باشد.

خادم با اشاره به سیاست های حکومت وحدت ملی افغانستان در حمایت از صنایع داخلی و با اشاره به اینکه فاز دوم شهرک صنعتی هرات در دست اقدام می باشد، خواستار استفاده از تجربیات تجار و طرف های ایرانی در این رابطه گردید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.