بیش از ۱۴ هزار رای تقلبی در «هرات» باطل شد

کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ولایت هرات از ابطال بیش از ۱۴ هزار رای تقلبی در این ولایت خبر داد.

بیش از ۱۴ هزار رای تقلبی در «هرات» باطل شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ولایت هرات از ابطال بیش از ۱۴ هزار رای تقلبی در این ولایت خبر داد.

مسئولین کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ولایت هرات اعلام کرده اند که با باطل شدن این آراء تغییرات قابل ملاحظه ای در اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی وارد خواهد شد.

فرشته هشام، رئیس کمیسیون سمع شکایات انتخابات ولایت هرات گفت: بعد از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات، حدود ۲۱۶ شکایت به ما رسید که بعد از ثبت و بررسی و تحلیل در مرحله تصمیم گیری، حدود ۱۴.۴۶۱ رای باطل گردید.

به گفته وی، ۱۲.۴۲۲ رای به صورت تک تک باطل شده و حدود ۲۰۳۹ رای نیز مجموعا از ۱۱ محل رای دهی این ولایت بطور کامل باطل اعلام شده است.

این آرا در حالی از سوی کمیسیون سمع شکایات انتخابات هرات باطل اعلام می گردد که بیش از ۱۰۰ نامزد انتخابات پارلمانی در ولایت هرات از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات در این ولایت ابراز نارضایتی نموده و کمیسیون انتخابات هرات را به فساد و تقلب گسترده به نفع اشخاص از قبل تعیین شده متهم کرده اند.

نامزدهای معترض طی چند روز گذشته دست به تظاهرات و گردهمایی های مدنی زده و خواستار بازنگری و شفافیت در امر انتخابات پارلمانی شده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار